Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Karta tygodniowa

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 824 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Jestem nauczycielem nauczania zintegrowanego od 9 lat. Od miesiąca października 2001r. postanowiłam wprowadzić w klasie KARTĘ TYGODNIOWĄ. Pomysł jej prowadzenia zaczerpnęłam z jednego z artykułów, który otrzymałam na zespole samokształceniowym w mojej szkole.
Myślę, że problemem wielu nauczycieli jest ciekawe i dobre zaplanowanie pracy, zwłaszcza kiedy trzeba ją zaplanować w klasach I – III.
Niejednokrotnie zdarzało się podawać dzieciom na ostatni moment, co muszą przynieść na zajęcia następnego dnia. Przed sprawdzianami, czy testami uczniowie i rodzice do końca nie wiedzieli, które wiadomości są najważniejsze, na jakie treści powinni zwrócić szczególną uwagę. Dużo wcześniej rodzice powinni też wiedzieć o planowanych wyjściach, czy uroczystościach. Podawanie informacji dzieciom z dnia na dzień zajmowało dużo czasu i dezorganizowało pracę na lekcjach.
Wyjściem z tych problemów była właśnie Karta Tygodniowa. Uczniowie otrzymują ją w każdy piątek. Karta składa się z dwóch części. W pierwszej (To, co najważniejsze, Umiem, Wiem) przedstawione są: temat cyklu zajęć, czas jego trwania, najważniejsze treści i problemy nowego tygodnia, umiejętności i wiadomości, które dziecko powinno opanować.
Druga część (W tym tygodniu) dotyczy organizacji pracy w klasie, zawiera ona opis szczególnych wydarzeń w danym tygodniu, jak również materiały potrzebne na zajęciach ). Ta część przypomina również o obowiązkach uczniów, jest miejsce na podsumowanie tygodnia, jak również na korespondencję z rodzicami.
Dzieci gromadzą karty w swoich segregatorach, przed każdym sprawdzianem zabierają je do domu, aby przypomnieć sobie najważniejsze wiadomości, które powinny opanować. W każdy piątek niecierpliwie czekają na „nowy plan”, dzięki któremu wiedzą, co czeka ich w przyszłym tygodniu, czego się nauczą, co muszą przygotować, przynieść do szkoły.
Rodzice również doceniają walory Karty. Wcześniej wiedzą o zmianach w planie zajęć, o planowanych wyjściach, zebraniach. Wiedzą, które wiadomości są najważniejsze, co ich dziecko musi umieć i wiedzieć. Dużo wcześniej mogą przygotować różne materiały, których nie ma w klasie, np. rolkę po ręczniku, szklaną oprawkę do zdjęć, czy kolorowe tkaniny i nici.
Dla mnie najważniejszą zaletą Karty tygodniowej jest lepsze zaplanowanie pracy na cały tydzień, ustalenie osiągnięć dziecka. Taką Kartę posiadam również osobiście i bardzo często do niej zaglądam. Zyskałam też wiele czasu, który do momentu jej wprowadzenia, traciłam na dyktowanie dzieciom różnych informacji i komunikatów. Nie ukrywam, że w cotygodniowym przygotowaniu Karty bardzo pomocne, a nawet niezbędne jest posiadanie własnego komputera.
Uważam, ze prowadzenie Karty przez kilka ostatnich lat bardzo uporządkowało moją pracę i wiem na pewno, że w kolejnych latach będę kontynuować taki sposób planowania zajęc. To świetny „kalendarz” dla mnie, moich uczniów i ich rodziców. Pomysł godny polecenia innym nauczycielom.

mgr Anita Sypniewska SP Gniezno

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie