Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Na łące- Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 861 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Cel główny: zbieranie doświadczeń ruchowych, przeżywanie radości
Cele szczegółowe:
Dziecko potrafi:
· Potrafi wskazać części swojego ciała: brzuch, plecy, pośladki, dłonie
· Potrafi współdziałać w partnerem i z całym zespołem
· Usprawnia motorykę swojego ciała: siłę, wytrzymałość
· Potrafi wyrażać emocje
Dziecko wie:
· Zna budowę swojego ciała,
· Zna piosenkę „ Dwie żabki”
Dziecko rozumie:
· Uważnie słucha poleceń nauczycielki,
· Używa form grzecznościowych: dziękuję, proszę,
· Przeżywa radość ze wspólnej zabawy,
· Rozwija swoją wyobraźnię

Metoda : METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO
FORMA: indywidualna,
ćwiczeń z partnerem
Pomoce: magnetofon, kaseta z nagranym rechotem żab, bębenek
Literatura: M. Bogdanowicz, B. Kisiel, M. Przasnyska, Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka.

Przebieg:
I WSTĘPNA
1. POWITANIE- - dzieci w siadzie skrzyżnym posuwają się po podłodze i witają się czubkami palców dłoni.
2. PTAKI W GNIAZDACH – ustawienie w trójkach, dwoje dzieci robi koło „gniazdo”, w środku dziecko „ptak”. Na słowo ”ptak” dzieci biegają po sali rozkładają szeroko ramiona . Na mocne uderzenie w bębenek – ptak – wraca do gniazda. Następuje zmiana ról.

II GŁÓWNA
A . ĆWICZENIA POJEDYŃCZO
1. TRAWKA –wszyscy leżą na plecach – wyczuwanie brzucha, pleców i pośladków.
2. TRAWA I WIATR – wszyscy leżą na brzuchu, „wiatr” obraca trawę,
3. BIEDRONKI – wszyscy siedzą, kręcą się wkoło na pośladkach i przewracają na plecy.
4. MARSZ MRÓWEK – wszy. maszerują i biegają unosząc wysoko kolana , potem na „sztywnych” nogach
B . ĆWICZENIA W PARACH
1. MRÓWKA I MOSTEK– dzieci w parach, jedno tworzy mostek ,a drugie na czworakach przechodzi pod, nad , obok mostka
2. RELAKS – dzieci leżą na plecach, słuchają rechotu żab- odtworzony z magnetofonu
3. ŻUK TOCZY KULKĘ– dzieci w parach jedno leży „KULKA” drugie „ŻUK” turla partnera po podłodze
4. PACZKA – dziecko siedzi , głowa schowana w kolanach ”pudełko” , drugie stara się otworzyć paczkę
5. ZABAWA MAŁYCH MOTYLI– baraszkowanie dzieci
6. MAMA TULI SWOJE DZIECKO – siad płaski, dziecko siada pomiędzy nogami dorosłego który, delikatnie obejmuje i kołysze. Zmiana ról.
C . ĆWICZENIA W GRUPIE
1. NORKA DLA CHOMIKA –połowa grupy robi tunel ze swoich ciał /koci grzbiet/, druga połowa „chomiki” przechodzą przez tunel- dzieci pełzają na brzuchu.
III KOŃCOWA
Wszyscy robią bardzo małe koło , przytulają się do siebie. Śpiewają piosenkę „Dwie żabki”.
opracowała Agata Misiąg

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie