Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Konkurs matematyczny dla klas VI

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1110 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konkurs zachęcający uczniów do innego spojrzenia na przedmiot matematyka
KONKURS MATEMATYCZNY DLA KLAS VI


CEL KONKURSU:

-Zachęcanie uczniów do zdobywania nowych doświadczeń i umiejętności.
-Wdrażanie uczniów do zdrowej i przyjaznej rywalizacji.
-Rozpowszechnienie wśród uczniów matematyki.

ZAKRES TEMATYCZNY:

- Wiadomości i umiejętności z klasy VI: liczby naturalne dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, ułamki zwykłe i dziesiętne, zaokrąglanie liczb, skala, zależności między jednostkami, pierwiastki, potęgowanie, system rzymski.

UCZESTNICY:

-Uczniowie klas VI

KOMISJA:

Dyrektor Szkoły: mgr Małgorzata Malczewska
W-ce Dyrektor Szkoły mgr Jolanta Bednarek
Nauczyciel matematyki mgr Agnieszka Pytkowska

REGULAMIN KONKURSU:

1. W konkursie biorą udział uczniowie klas VI.
2. Konkurs podzielony jest na dwie rundy:
I runda: każda klasa otrzymuje taką samą liczbę pytań. Odpowiada raz jedna raz druga klasa. Pytania podzielone są na dwa zestawy, pierwszy zawiera pytania łatwe za 1 pkt, drugi zaś o stopniu trudniejszym za 2 pkt.
Wśród pytań są pytania do klasy (kapitan typuje osobę z widowni, która udzieli odpowiedzi), oraz 2 pytania, za które drużyna bez odpowiedzi otrzymuje 1 pkt.
Na odpowiedz z pierwszego zestawu uczniowie mają 1 min. z drugiego 1,5 min.
II runda: Obie drużyny dostają takie same zadania. Ta grupa, która zgłosi się pierwsza i udzieli prawidłowej odpowiedzi otrzymuje 3 pkt., Jeżeli odpowiedz jest zła przeciwnicy mają szansę na zdobycie 2 pkt. Czas na rozwiązanie zadania to 4 min.
3. Klasa wybiera 4 przedstawicieli, reprezentujących ich w konkursie. Pozostali uczniowie jako kibice dopingują swoją klasę.
Drużyna wybiera swojego kapitana, który po uzgodnieniu z pozostałymi udziela odpowiedzi.
Za każdym razem liczy się pierwsza odpowiedz udzielona przez kapitana.

Zadanie 1
Dorota ze swoim zastępem podczas patrolu przeszła km, a Ula podczas swojego patrolu przeszła o 0,5km, miej niż Dorota. Ile km przeszły Dorota i Ula razem?


Zadanie 2
Uporządkuj w kolejności od najmniejszej do największej:




0,64 : 0,08


Zadanie 3
Napełniono sokiem 306 butelek o pojemności 0,7litra każda. Ile butelek o pojemności 0,3 litra można napełnić tą ilością soku?



Zadanie 4
Oblicz:





Zadanie 5
Na przejechanie 100 km samochód zużywa przeciętnie 8,5 litra benzyny. Ile litrów benzyny zużyje ten samochód na przejechanie 304 km?

Zadanie 6
Pewna działka o kształcie prostokąta na mapce narysowanej w skali 1:2000 ma wymiary
4cm x 6,5cm., Jakie są rzeczywiste wymiary tej działki? Ile wynosi jej pole powierzchni?

PYTANIA ZA 1 PUNKT:

1. Oblicz 3,2*0,01=
2. Oblicz 0,35-0,99=
3. Oblicz 0,325*100=
4. Jaka to liczba MMCCXCI-
5. Jaka to liczba MCMXXVI-
6. Zapisz znakami rzymskimi 693-
7. Zapisz znakami rzymskimi 954-
8. Oblicz (3,3) =
9. Porównaj dane liczby (0,2) (0,2)
10. Oblicz =
11. Oblicz =
12. Oblicz =
13. Oblicz =
14. Oblicz
15. Oblicz
16. Oblicz
17. Oblicz
18. Podaj rozwiniecie dziesiętne ułamka
19. Podaj 10 cyfrę po przecinku ułamka 0,(27)
20. Podaj 8 cyfrę po przecinku ułamka 1,2(3)
21. Czy rok 1936 jest rokiem przestępnym?
22. Czy rok 1800 jest rokiem przestępnym?
23. Uzupełnij 3,5cm= dm. 24. Uzupełnij 623m= km.
25. Uzupełnij 330g= kg. 26. Uzupełnij 6,75kg= dag.
27. Zaokrąglij do setek 35990 28. Zaokrąglij do tysięcy 33302
29. Zaokrąglij do jedności 1,62 30. Zaokrąglij do części setnych 0,359
PYTANIA ZA 2 PUNKTY:

1. Oblicz 0,342:0,09=
2. Oblicz średnią arytmetyczną liczb: 0,3 7,22 3,7
3. Oblicz 2,12-0,06*7= 4. Oblicz 0,28+0,72:0,9=
5. Oblicz 8*(0,2*1,5-0,24)= 6. Oblicz 0,6*(1,3-0,7)+3,6=
7. Oblicz kwadrat liczby 3,1 8. Oblicz kwadrat liczby 0,2
9. Oblicz sześcian liczby 0,1 10. Oblicz sześcian liczby 2,2
11. Oblicz 12. Oblicz =
13. Oblicz = 14. Oblicz =
15. Oblicz = 16. Oblicz =
17. Oblicz = 18. Oblicz =
19. Oblicz =
20. Podaj rozwinięcie dziesiętne liczby
21. Jaka jest rzeczywista odległość między punktami które na mapie o skali 1:3000 są odległe o 5cm. Odpowiedz podaj w metrach.
22. Rzeczywista odległość od miasta A do miasta B wynosi 12km.. Jaka będzie odległość między tymi miastami na mapce narysowanej w skali 1: 3000?
23. Oblicz średnią arytmetyczną liczb 7,2 8,3 3,1 2,2
24. Oblicz = 25. Oblicz =
26. Jaka to liczba MMMCMXCIX- 27. Ile zer ma trylion?
28. Oblicz = 29. Oblicz =
30. Oblicz = 31. Podaj odwrotność liczby
32. Podaj odwrotność liczby 33. 1 Kwintal ile to kilometrów?
34. 1 Kopa ile to mendli?

Agnieszka Pytkowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie