Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Klucz do serca

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 789 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt zajęć otwartych z edukacji polonistycznej do klas III z zastosowaniem metod twórczego rozwiązywania problemów.

Temat: Klucz do serca, czyli jak zostać dobrym bratem lub siostrą.

Cele:
- uważnie słucha tekstu i ocenia postawy bohaterów
- odróżnia pozytywne i negatywne zachowania
- umiejętnie współpracuje w zespole
- pełni określone role w zespole
- wymienia doświadczenia, dokonuje wyborów
- wie jak postępować, żeby być dobrym bratem lub siostrą
- wie jak postępować, żeby nie doszło do konfliktu między rodzeństwem.
- dokonuje samooceny

Metody:
Pogadanka, praca z tekstem, pytania i odpowiedzi, dyskusja („burza mózgów”), pisanie, mówienie, działanie – czyli „Asocjogram”

(wg 16 metod aktywizujących procesu nauczania Małgorzaty Taraszkiewicz zawartych w książce „Jak uczyć lepiej – czyli refleksyjny projekt w działaniu”.

Środki dydaktyczne:
Tekst opowiadania pt. „Klucz” – podręcznik
Karta z tekstem psychozabawy – karty pracy
Plakaty, flamastry, kolorowe paski, cenki, znaczki

Przebieg zajęć:
1. Pogadanka
Nawiązanie do wypowiedz dzieci dotyczących uczuć, jakie towarzyszą im wtedy, gdy w domu pojawia się młodsze rodzeństwo.
- jak zachowujemy się gdy brat/siostra dorośnie?
2. Głośne czytanie opowiadania pt. „Klucz”
- ocena zachowania bohaterów
- „burza mózgów”
- sformułowanie problemu do rozwiązania
3. Praca w zespołach
- twórcze rozwiązywanie problemów metodą „Asocjogramu”
3a. Podział uczniów na 4 grupy
3b. Każda grupa dostaje: flamastry, kolorowe kartki (każda grupa inny kolor) oraz przygotowane plakaty: grupa 1 i 2 z napisem „Co robić żeby być dobrym bratem lub siostrą?”, grupa 3 i 4 z napisem „Jak można zapobiegać konfliktom między rodzeństwem?”
3c. Grupa 1 i 2 zapisuje na kartkach trzy uzgodnione w zespole odpowiedzi i przykleja je na plakacie z napisem „Co robić żeby być dobrym bratem lub siostrą?”
Grupa 3 i 4 zapisuje na kartkach trzy uzgodnione w zespole odpowiedzi i przykleja je na plakacie z napisem „Jak można zapobiegać konfliktom między rodzeństwem?”
3d. Kiedy upłynie wyznaczony czas, grupy wymieniają się plakatami (1 z 3 i 2 z 4) plakatami uzupełniają asocjogramy (plakaty) o 3 inne własne pomysły i odpowiedzi zapisując je na kartkach swojego koloru.
3e. Wypracowane listy pomysłów zamieszczone są na tablicy.
3f. Odczytywanie wypracowanych pomysłów przez liderów grup
3g. Wybór przez każde dziecko najważniejszego pomysłu (odpowiedzi) i przyklejenie cenki na plakatach z napisem „Co robić żeby być dobrym bratem lub siostrą?”
3h. Wybór przez każde dziecko najważniejszego pomysłu (odpowiedzi) i przyklejenie cenki na plakatach z napisem „Jak można zapobiegać konfliktom między rodzeństwem?”
3i. Podsumowanie pracy zespołów.
4. Samoocena uczniów – psychozabawa.

OPRACOWAŁA: Alicja Widawska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie