Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program edukacji ekologicznej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 691 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Program edukacji ekologicznej "bądź przykładem dla innych w trosce o nasze wspólne dobro, którym jest to wszystko, co nas otacza, co pozwala nam żyć, pracować, uczyć się i odpoczywać"
I. Program został stworzony i będzie realizowany w Szkole Podstawowej w Rodnowie przez:
1) Helenę Hładasz
2) Bożennę Bal
3) Irenę Biront

II. Czas realizacji – rok szkolny 2004/2005

III. Cele programu:

Uczniowie naszej szkoły co roku uczestniczą w Międzynarodowym Sprzątaniu Świata i Globu oraz szeregu innych działań proekologicznych. Wraz z rozwojem cywilizacji z roku na rok nasze lokalne środowisko jest coraz bardziej zanieczyszczane różnymi odpadami, które mogą być wykorzystane wtórnie, z dużą korzyścią dla otoczenia.

Celem naszego przedsięwzięcia jest:
1) Wykształcenie umiejętności świadomego włączania się uczniów w dzieło ochrony i kształtowania środowiska.
2) Zaangażowanie rodziców w prośrodowiskową działalność dziecka i dopilnowanie konsekwencji w podjętych działaniach, przy jednoczesnym wsparciu postawy dociekliwości i refleksji.
3) Prezentowanie postawy człowieka odpowiedzialnego za przyrodę.
4) Konsekwentne wdrażanie dzieci do oszczędzania energii.
5) Ciekawe i aktywne spędzanie czasu wolnego – rower zamiast samochodu.
6) Ukazanie wpływu codziennych czynności i zachowań w domu, szkole, miejscu zabawy i pracy na stan środowiska naturalnego.
7) Angażowanie rodziców kształtowanie postaw proekologicznych siebie i własnych dzieci.


IV. Adresaci i miejsce realizacji:
Programem zostaną objęci uczniowie klas 0 – VI Szkoły Podstawowej w Rodnowie.

V. Metody stosowane podczas realizacji programu:

- cykl lekcji dotyczących wpływu człowieka na
środowisko naturalne.
- Szkolny konkurs zbiórki puszek, makulatury i baterii.
- Spotkanie z pracownikiem lasu.
- Szkolny konkurs wiedzy ekologicznej
- Zorganizowanie w klasach i na korytarzu kącika
przyrodniczo– ekologicznego.
- Wykonanie przez uczniów albumów liści jesiennych,
grzybów jadalnych i trujących oraz zielnika
chwastów i roślin łąkowych.
- Konkursy plastyczne szkolne i poza szkolne.
- Konkurs szkolny z darów jesieni „Cudaczek wyśmiewaczek”.
- Gminny Quiz Ekologiczny z okazji Dnia Ziemi.
- Wykonanie karmników dokarmianie ptaków w okresie zimy.
- Organizowanie wycieczek do lasu, na łąkę, nad zbiornik
wodny, do sadu – przeprowadzanie doświadczeń
i eksperymentów oraz wycieczek rowerowych
w ramach akcji „Rower zamiast samochodu”.
- Opracowanie ulotek ekologicznych.
- Odnowienie zobowiązania do oszczędzania energii.
- Przeprowadzenie ankiety „Czy Twój dom jest ekologiczny.”
- Referat dla rodziców „Dbajmy o ekologiczne wychowanie
naszych dzieci.”

VI. Harmonogram:
- Cykl lekcji dotyczących ochrony środowiska -
wrzesień/październik 2004r. i kwiecień/maj 2005r.
- Zbiórka makulatury i puszek – październik 2004r.
do maja 2005r.
- Spotkanie z pracownikiem lasu – kwiecień 2005r.
- Szkolny konkurs wiedzy ekologicznej – styczeń/
luty 2005r.
- Opracowanie gazetek ulotek ekologicznych –
praca ciągła.
- Wykonanie albumów oraz konkurs z darów jesieni –
październik/listopad 2004r.
- Gminny Quiz Ekologiczny – kwiecień 2005r.
- Wykonanie karmników oraz dokarmianie – okres zimy.
- Organizowanie wycieczek, przeprowadzanie doświadczeń –
jesień 2004r. wiosna 2005r.
- Odnowienie zobowiązania do oszczędzania energii –
kwiecień 2005r.
- Przeprowadzenie ankiety – kwiecień 2005r
- Referat dla rodziców – kwiecień 2005r.

VII. Spodziewane efekty:

1) Wybór przez dzieci zdrowego stylu życia, aktywne spędzanie wolnego czasu na łonie natury.
2) Angażowanie się dzieci do dbania o czystość, porządek i estetykę najbliższego otoczenia.
3) Wyrobienie nawyku oszczędzania energii.
4) Poszerzenie wiedzy na temat ochrony środowiska.
5) Ukształtowanie myślenia i zachowań proekologicznych życiu codziennym.

VIII. Ewaluacja:
- Analiza ankiet.
- Stopień aktywności w realizacji podjętych zadań.
- Wyniki poszczególnych konkursów.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie