Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Opis i analiza -par.8 ust.2 pkt.1

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3185 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Opis uzyskania pozytywnych efektów na skutek wdrażania działania mającego na celu doskonalenie własnej pracy i podnoszenia jakości pracy szkoły
-
organizacja międzygimnazjalnego konkursu ortograficznego

Źródło inspiracji

We wrześniu 2003 roku zrodził się pomysł zorganizowania Gminnego Konkursu Ortograficznego dla uczniów gimnazjum o tytuł „ Mistrza Ortografii”.
Inspiracją stał się konkurs organizowany dla uczniów szkół podstawowych, który odbywa się od kilku lat w Szkole Podstawowej w xxx, i do którego przygotowuję uczniów naszej szkoły.
Celem konkursu jest propagowanie kultury języka polskiego, szerzenie wśród młodzieży gimnazjalnej nawyków pracy nad poprawnością ortograficzną oraz wdrażanie do systematycznej pracy ze słownikiem ortograficznym.

Działania szczegółowe
Opracowałam regulamin konkursu i już w październiku wysłałam go do gimnazjów znajdujących się w gminie xxx a więc do xxxxx. Poinformowałam również uczniów naszego gimnazjum o zaplanowanym konkursie.
W regulaminie omówiłam organizację konkursu, cele, podałam przybliżony termin jego przeprowadzenia oraz sposób sprawdzania prac konkursowych.
Następnie rozpoczęłam prace nad przygotowaniem karty konkursowej. Chciałam, aby znalazły się na niej różnorodne zadania ortograficzne: krzyżówki, rebusy, uzupełnianki.
Podjęłam również starania o środki finansowe potrzebne na zakup nagród, poczęstunek.
Opracowałam także projekt dyplomu dla zwycięzców oraz podziękowania dla opiekunów.
Pomogła mi w tym pani dyrektor xxxx, która potrzebne pieniądze przekazała mi z funduszu szkoły.
W kwietniu do wszystkich szkół wysłałam zaproszenia z kartą zgłoszenia. Przeprowadziłam eliminacje szkolne, w wyniku których wyłoniłam sześcioro uczestników konkursu gminnego.
Dnia 21 maja 2004 r. odbył się Pierwszy Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny dla uczniów gimnazjum, zaś II edycja konkursu miała miejsce 12 maja 2005r.
W konkursie wzięło 18 uczniów. Do komisji zostali powołani opiekunowie uczniów.
Zmagania konkursowe zaczęły się od rozwiązania testu, na który przeznaczyłam 60 minut.
Po ukończeniu pierwszego etapu uczniowie udali się na poczęstunek, a komisja w tym czasie rozpoczęła sprawdzanie prac.
Drugi etap to dyktando, które odczytała uczestnikom przewodnicząca komisji pani xxx.
Komisja zajęła się sprawdzeniem tekstów, podliczeniem punktów oraz napisaniem protokołu z przebiegu konkursu.
Nagrody i dyplomy wręczyła dyrektor szkoły pani mgr xxxx w obecności komisji i uczniów. Wykonano również pamiątkowe zdjęcia do kroniki szkolnej i gazetki
Opiekunowie otrzymali podziękowania za przygotowanie uczniów do konkursu oraz pracę w komisji konkursowej.


3. Uzyskane wyniki
I edycja
Tytuł „ Mistrza Ortografii” otrzymała Iga Żabicka – uczennica II klasy
II miejsce zajęła Agnieszka Turchoń – uczennica II klasy
III miejsce zajęła Monika Winiszewska uczennica II klasy

Wyróżnienia otrzymali:
Izabela Panasz – uczennica II klasy
Wioletta Gałązka – uczennica III klasy
Paulina Kaczor- uczennica II klasy
Jacek Słowik – uczeń II klasy
Martyna Salewicz – uczennica II klasy

II edycja
Tytuł „ Mistrza Ortografii” otrzymała Iga Żabicka – uczennica III klasy
II miejsce zajęła Natalia Pudełek– uczennica III klasy
III miejsce zajęła Paulina Niezgoda uczennica II klasy
Wyróżnienia otrzymali:
Aneta Giluk - uczennica II klasy
Paulina Kaczor- uczennica III klasy
Monika Winiszewska– uczennica III klasy
Angelika Glegoła – uczennica II klasy
Dominika Możdżeń – uczennica II klasy
Agnieszka Turchoń – uczennica III klasy
Izabela Panasz – uczennica II klasy

Analiza uzyskanych pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej i wychowawczej
Największym efektem jest sukces uczniów naszej szkoły. Nie po raz pierwszy udowodnili, że dobrze radzą sobie z ortografią.
Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów. Wielu z nich wzięło udział w przygotowaniach organizacyjnych: przygotowanie sali, wykonanie dekoracji, pomoc przy poczęstunku. Dzieci czuły się gospodarzami imprezy, promowały swoją szkołę i starały się jak najlepiej ją reprezentować.

Wpływ podjętych działań na doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości realizowanego w szkole procesu dydaktyczno- wychowawczego:

- zdobycie doświadczeń w organizowaniu dużego przedsięwzięcia, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami organizującymi podobne konkursy,
- praca z uczniami uzdolnionymi i zainteresowanymi,
- włączenie się uczniów w prace organizacyjne - kształtowanie samodzielności uczniów, poczucia integracji ze szkołą,
- kształtowanie poczucia własnej wartości, umiejętności radzenia sobie ze stresem, sukcesem i porażką.

Opracowała: Małgorzata Słowik nauczycielka języka polskiego w ZS w Bierzwnicy

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie