Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Klasyfiakcja obciążeń budowlanych w klasie technikum budowlanego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1836 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam konspekt lekcji w technikum budowlanym na przedmiocie konstrukcje budowlane.Temat - klasyfikacja obciążeń budowlanych.


Temat lekcji: Klasyfikacja obciążeń konstrukcji budowlanych

Kompetencje uczniów ( uczeń potrafi)
  • podać definicję obciążenia i podać przykłady w odniesieniu do konstrukcji budowlanych
  • określić warunki bezpieczeństwa konstrukcji
  • podać definicję i przykłady układów i elementów konstrukcyjnych
Cele:
  • zapoznanie uczniów z klasyfikacją obciążeń w zależności od sposobu ich działania, wartości i skutków
  • rozwijanie u uczniów umiejętności zaszeregowania obciążeń do poszczególnych grup
  • zdobywanie przez uczniów umiejętności posługiwania się normami, katalogami i tablicami branżowymi
  • uczniowie potrafią określić charakter danego obciążenia oraz wstępnie określić jego wpływ na konstrukcję obiektu
  • uświadomienie młodzieży odpowiedzialności przy dobieraniu odpowiednich grup i wartości obciążeń oraz faktu, że ten etap projektowania konstrukcji jest jednym z najważniejszych
Forma pracy:
Praca z całą klasą i w grupach dwuosobowych

Metoda pracy:
Rozmowa dydaktyczna i problemowa

Środki dydaktyczne:
  • plansze, normy, katalogi i tablice branżowe
  • foliogramy ukazujące schematy obciążeń
  • karty pracy – schematy układów konstrukcyjnych
Przebieg lekcji:
  1. Wstęp i czynności organizacyje:
    • podanie tematu lekcji
    • przypomnienie definicji obciążeń
    • uczniowie podają znane im przykłady odbiążeń
    • określenie celowości przeprowadzenia podziału obciążeń
    • odniesienie się do przykładów katastrof budowlanych spowodowanych nieodpowiednim przyjęciem wartości obciążeń
    • podzielenie uczniów na zespoły dwuosobowe i rozdanie kart pracy oraz omówienie schematów zawartych na kartach
  2. Rozwinięcie tematu
    • nauczyciel definiuje pojęcia obciążenia stałe, zmienne i wyjątkowe oraz wyjaśnia sposoby ich działania (uczniowie robią notatki)
    • uczniowie podają przykłady obciążeń i dokonują podziału na stałe, zmienne i wyjątkowe
    • nauczyciel wyjaśnia pojęcia obciążenia charakterystyczne i obliczeniowe oraz podaje przykłady dobierania odpowiednich wartości współczynników obciążenia (uczniowie robią notatki)
    • uczniowie naprowadzani przez nauczyciela dobierają z tablic i norm wartości współczynników oraz określają warunki bezpieczeństwa konstrukcji przy których należy uwzględnić odpowiednią wartość obciążeń
    • nauczyciel wyjaśnia pojęcie obciążenie czynne i bierne oraz podaje przykłady w odniesieniu do konkretnych schematów statycznych (uczniowie robia notatki)
    • uczniowie na kartach pracy określają które obciążenia są bierne a które czynne
    • nauczyciel wyjaśnia pojęcie obciążenie skupione, ciągłe, powierzchniowe
    • nauczyciel podaje sposoby upraszczania obliczeń wartości obciążeń (zastąpienie obciążeń powierzchniowych obciążeniem skupionym)
    • uczniowie na kartach pracy dokonują zaszeregowania poszczególnych obciążeń (skupione, ciagłe, powierzchniwe)
  3. Prezentacja i samoocena:
    • uczniowie w kolejności omawiają swoje karty pracy i wymieniają rodzaje obciążeń i ich podział w odniesieniu do układu konstrukcyjnego na ich kartach pracy
    • nauczyciel dokonuje ewentualnej korekty pracy uczniów i wyjaśnia ich wątpliwości
  4. Podsumowanie
    • ocena pracy uczniów
Opracowała: Małgorzata Ćwirko
ZSZ Środa Wlkp.

Pokrewne linki i opracowania:
  • archiwum (kwiecień 2005)
  • inne konspekty i scenariusze lekcji

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie