Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Inni to także my

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 780 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Ludzie różnią się między sobą. Ten fakt jest bardzo często powodem postaw nietolerancyjnych, agresji i wrogości wobec inności. Zajęcia są okazją do lepszego poznania się, sprzyjają refleksji na temat podobieństw i różnic między ludźmi.

Cele
Uświadomienie uczniom faktu istnienia podobieństw i różnic między ludźmi
Kształtowanie postaw tolerancji
Wspierania poczucia własnej wartości
Metody
Praca indywidualna, w małych grupach i z całym zespołem klasowym,
dyskusja na forum
Pomoce dydaktyczne
Narysowane lub namalowane obrazki przedstawiające pogodę
słoneczną ,deszczową, burzową, wietrzną, mglistą ( rozwieś je w różnych miejscach
na sali), wycięte serduszka, przynajmniej po trzy dla każdego dziecka, tekst
opowiadania „ Na dużej przerwie”

Przebieg zajęć
1.Zaproś dzieci wchodzące do sali, aby stanęły przy obrazkach symbolizującym nastrój, w jakim rozpoczynają zajęcia. W grupach, które w sposób naturalny powstały, zachęć do rozmowy na ten temat. Podkreśl, że znalazły się w małej grupie, którą coś łączy.

2. Usiądźcie w kręgu. Trzymając koniec kłębka włóczki, rzuć kłębek do wybranej przez Ciebie osoby, mówiąc: Joasiu,( Zosiu, Krzysiu itp. ) jestem do Ciebie podobna w tym, że ............( jesteśmy dziewczynkami, mieszkamy w Polsce itp.) Różnię się od Ciebie tym, że........

3. Przeczytaj uczniom tekst opowiadania pt. „Na dużej przerwie”. Porozmawiaj z dziećmi o zachowaniu się bohaterów, wyjaśnij pojęcia: tolerancja, godność, światopogląd. Każdy z nas jest najważniejszy, bo jedyny i niepowtarzalny. Z tego faktu wynika to, że każdy z nas: mały, duży, niebieskooki, zielonooki, biały, czarny, ten, kto jest grzeczny i ten, kto jest niegrzeczny, bogaty, biedny, zdrowy i chory, posiada swą godność osobistą. Posiadają ja wszyscy ludzie na świecie. Godność osobistą posiadamy tylko dlatego i aż dlatego, że jesteśmy ludźmi.

4. Pokaż dzieciom pudełko i powiedz, że są w nim „zaczarowane słowa”. Wyjmij dyskretnie jedno serce i podaj dziecku mówiąc „ Cenię Cię za to, że............”
( Uczniowie na pewno będą mieli ochotę wręczyć takie serduszka swoim kolegom)
5. Zapytaj dzieci o to, jak rozumieją zdanie: Inni to także my.

6. Na zakończenie można stworzyć wspólną listę podobieństw i różnic występujących
w grupie.


Opracowała: mgr Irena Jerońska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie