Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan pracy dydaktyczno -wychowawczej dla dzieci 6-letnich-listopad

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6568 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Plan pracy dydaktyczno -wychowawczej przeznaczony jest dla nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących w grupie 6-latków.

Temat kompleksowy: Chodzi listonosz tu i tam.
  1. Inscenizacja wiersza pt." O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci".
    • poznanie funkcjonowania urzędu pocztowego,
    • zabawa dydaktyczna "Mój adres",
    • utrwalenie litery m, M - praca w książce "Wesoła szkoła",
    • stworzenie kącika zabaw pt. "Poczta"
    Dziecko:
    • zna wygląd i funkcjonowanie urzędu pocztowego,
    • stosuje słowa: poczta, znaczek, skrzynka, waga itp.
    • zna dokładny adres zamieszkania,
    • bawi się w zabawę tematyczną "Poczta"-drama,
    • inscenizuje wiersz, szanuje prace ludzi różnych zawodów.
  2. Wprowadzenie litery t, T- opowiadanie pt." Tata listonosz."
    • rozpoznawanie litery" t "w tekście, czytanie sylab, ćwiczenia graficzne,
    • wykonanie koperty na litery, wycinanie kartoników z literą t, T.
    • bawimy się przy piosence "Listonosz".
    Dziecko:
    • zna literę t, T, czyta sylaby, dokona analizy i syntezy prostych wyrazów,
    • wykona kopertę: wytnie ją według wzoru, wytnie litery po linii,
    • inscenizuje treść piosenki, opowie przygodę taty.
  3. Historyjka obrazkowa pt. "Droga listu od nadawcy do adresata".
    Wprowadzenie liczby i cyfry 4- praca w książce "Wesoła szkoła".
    Dziecko:
    • zna cyfry 1,2,3, liczy koperty, znaczki, paczki, widokówki itp.
    • kreśli kształt cyfry 4 palcem w powietrzu, ułoży 4 z włóczki, pisze po śladzie, pracuje w książce "Wesoła szkoła",
    • opowie historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń,
    • ułoży puzzle "Poczta", czyta globalnie.
  4. Utrwalenie piosenek o tematyce jesiennej- zabawy ruchowe przy muzyce.
    Dziecko :
      zna teksty piosenek , tańczy "Taniec ptasi", "Żabę" itp.
    • zabawy z chustą (Pedagogika zabawy).
Temat kompleksowy: Przygotowanie zwierząt do zimy.
  1. Opowiadanie H. Zdzitowieckiej pt. "W bukowym lesie ".
    • poznanie zwierząt mieszkających w lesie,
    • zabawa "Tańczące wiewiórki",
    • śpiewamy piosenkę pt. "Bajka o lesie", słuchamy odgłosy lasu,
    • wykonanie koperty i wycięcie zwierząt leśnych.
    Dziecko:
    • nazywa zwierzęta leśne , dokona analizy i syntezy prostych wyrazów,
    • czyta globalnie, czyta sylaby,
    • nazywa odgłosy lasu, naśladuje zwierzęta leśne, zabawa" Zajączki"
    • wykona kopertę i potrafi ciąć po linii, rozumie pojęcia: ciężki , lekki, taki sam.
  2. Zapoznanie z literą i, I- imieniny litery i, I.
    • pracujemy w książce pt. "Wesoła szkoła-wyszukujemy literę i, I w tekście, dokonujemy analizy i syntezy prostych wyrazów,
    • lepimy z plasteliny poznane litery,
    • zestaw ćwiczeń Wlaźnik - zabawy skoczne i bieżne, ćwiczenia: słoń, leniwe ósemki, ćwiczenia naprzemienne(Metoda Kinezjologii Edukacyjnej).
    Dziecko:
    • zna literę i, I, wykona ćwiczenia graficzne, czyta sylaby,
    • portafi malować farbami plakatowymi, dobiera odpowiednie barwy do pory roku,
    • potrafi ćwiczyć w grupie.
  3. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?- odlot ptaków (bociany, jaskółki), gromadzenie pożywienia(np. wiewiórka), zmiana futra (np. lis, zając, sarny , jelenie, dziki itp.), zapadanie w sen zimowy ( jeż, borsuk, niedźwiedź, żaby, muchy, pszczoły itp.) -układanie domina jesiennego, czytanie globalne, składanie układanki obrazkowej, rozwiązywanie zagadek, liczenie w zakresie 10, rozpoznawanie poznanych liter, czytanie sylab, dokonywanie analizy i syntezy wyrazów: lis, las, borsuk itp.
    Dziecko:
    • zna sposób przygotowania zwierząt i ptaków do zimy,
    • potrafi rozwiązać różnorodne zagadki.
  4. Jesienne zabawy i zagadki z Krasnalem Chałabałą- Zwierzęta w okresie późnej jesieni?
    Dziecko:
    • potrafi liczyć w zakresie 10, rozwiązuje zagadki , czyta globalnie , wykona ćwiczenia naprzemienne, układa puzzle itp.
    • wykonanie pracy plastycznej: "Zwierzęta leśne".
Temat kompleksowy: Moje ulubione wiersze i bajki.
  1. Poczytaj mi mamo-zabawa muzyczno- ruchowa do wiersza "Lokomotywa" J. Tuwima.
    • rozmowa na temat przeczytanego wiersza, zwrócenie uwagi na rytmiczność wiersza i obrazowe przedstawienie pracy lokomotywy,
    • zabawa rychowa na tle wiersza,
    • ćwiczenia gimnastyczne wg W. Sherborne,
    • utrwalenie poznanych liter - praca w książce "Wesoła szkoła".
  2. Poczytaj mi tato- wiersz J. Brzechwy pt. "Hipopotam".
    • wypowiedzi dzieci na temat wiersza,
    • utrwalenie kształtu litery i, I - wiersz "Tańcowała igła z nitką",
    • rytmy - kodowanie rytmu na papierze. Rysowanie szlaczków według wcześniej wysłuchanego rytmu( wystukanego lub wygranego na instrumencie perkusyjnym).
  3. Uczymy się mierzyć łokciem , stopą, klockiem, sznurkiem, miarą ,patykiem( Dziecięca matematyka str. 76-81).
    • posługiwanie się liczebnikami głównymi , jednostkami miary,
    • mierzenie, biurka, dywanu, stolików , krzeseł wybraną techniką,
    • pracujemy w książce "Wesoła szkoła".
  4. Na spotkanie ze smokiem- słuchanie utworu pt. "Bajka o raku, ślimaku i dobrym smoku" S. Karaszewskiego.
    • zestawienie treści utworu z obrazkiem w książce.
    Wprowadzenie liczby i cyfry 5,
    • kreślenie kształtu cyfry 5, zabawa "Smoki".
  5. Urzadzamy przedstawienie kukiełkowe pt. "Bajka o raku, ślimaku i dobrym smoku".
    Ćwiczenia gimnastyczne W. Sherborne.
    Dziecko:
    • współdziała w grupie rówieśniczej, przyjmuje wyznaczoną rolę,
    • rysuje po śladzie cyfrę 5, bawi się w zabawę smoki,
    • bawi się w zabawę "Kim jestem" -drama, stosuje liczebniki porządkowe i główne od 1-10,
    • rozpoznaje litery: a, o, t ,m, i, czyta sylaby , proste zdania, dokonuje analizy i syntezy prostych wyrazów,
    • potrafi bawić się w aktora, wciela się w różnorodne role,
    • wykona ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne ,ortofoniczne,
    • potrafi poprawnie wypowiedzieć się na temat własnych przeżyć i wrażeń,
    • potrafi wymienić ludzi pracujących w teatrze,
    • zna rolę mimiki i gestu, improwizuje scenki z życia codziennego,
    • słucha tekstów inscenizowanych za pomocą sylwet, kukiełek.
Temat kompleksowy : Listopad - szaruga jesienna.
  1. Spiewamy piosenkę pt. "Pan listopad".
    • poznanie nazwy nowego miesiąca -listopad,
    • określenie cech listopadowej pogody: mgła, zimno, mżawka, kapuśniaczk itp.,
    • zabawy z literkami- klocki "Logo".
    Poznanie litery l, L drukowanej i pisanej małej i wielkiej.
  2. Parasole i parasolki- opowiadanie B. Lewandowskiej "O parasolu Pawełka",
    • zabawa -"Deszcz i po deszczu",
    • praca w książce "Wesoła szkoła"- utrwalenie poznanych liter,
    • wykonanie parasolki z papieru kolorowego i słomki od napoju.
  3. Dbamy o zabawki.
    • zabawa w "Sklep z zabawkami",
    • wzbogacamy kąciki zabawkami przyniesionymi z domu, utrwalamy poznane liczby, śpiewamy piosenkę "Pan listopad."
  4. Dzień w Klockowie- utrwalamy nazwy figur geomertycznych.
    • budowanie z klocków miasta, liczenie od 1-10,
    • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
    • czytanie zdań obrazkowo- literowych.
    • zabawa "Zaczarowane miasto".
  5. Konkurs: "Jaka to litera, jaki wyraz , zdanie"
    • utrwalenie poznanych liter, rozwiązywanie zagadek , rebusów, stosowanie liczebników głównych i porządkowych.
    • Stemplowanie wacikami i stemplami z ziemniaków na temat: "Deszczowe niebo".
    Dziecko:
    • określi rodzaje deszczu, potrafi stemplować wacikami i stemplami z ziemniaka,
    • zna nazwy miesięcy: wrzesień, październik ,listopad, wie co to są pory roku, nazwie pory roku,
    • zagra na instrumentach perkusyjnych,
    • zna literę L, l, potrafi rozpoznać ją wśród innych liter,
    • potrafi zaznaczać pogodę na kalendarzu pogody,
    • potrafi zgodnie bawić się w zespole, przestrzega reguł zabawy, używa form grzecznościowych: proszę , dziękuję, przepraszam,
    • samodzielnie wymyśla zabawy, jest spontaniczne,
    • porusza się zgodnie z akompaniamentem muzycznym,
    • czyta zdania obrazkowo- wyrazowe, zna tekst piosenki "Pan listopad", "Mój dobry stary miś",
    • zna figury geometryczne i nazywa je .
LITERATURA:
  • Przewodnik metodyczny "Wesoła szkoła" cz. 2
  • Program wychowania w przedszkolu
  • Wiersze dla przedszkolaka I. Salach
  • Na słoneczne i deszczowe dni T. Dziurzyńska, H. Ratyńska
  • Zagadki dla najmłodszych J. Stec
  • Sztuka w przedszkolu M. Jałocha
  • Razem ze słonkiem E.Sz. Zarembina
Opracowała: Lidia Konieczna

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie