Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kto ważniejszy ?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 756 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zajęcie dla dzieci 6 - letnich pt.: "Kto ważniejszy?" spór czterech Pór Roku; wykorzystanie metody aktywizujacej - dyskusji oraz wizualizacji. Konspekt zajęcia dla 6 - latków  podsumowujacy wiadomości o porach roku.

Scenariusz zajęcia dla dzieci 6 - letnich

Temat : Kto ważniejszy? – utrwalenie wiadomości o porach roku wykorzystaniem metody aktywizującej - dyskusji

Cele ogólne:
  • zna cztery pory roku i wie jakie są charakterystyczne cechy dla każdej z nich
  • wyrabianie umiejętności łączenia różnych form ruchu ze śpiewem; estetyczne poruszanie się w takt muzyki
Cele operacyjne:
  • uczy się wyrażać swoje opinie i bronić swoich argumentów w sporach
  • czyta ze zrozumieniem (przyporządkowuje napisy do danej pory roku)
  • rozpoznaje piosenki nucone bez słów
  • potrafi wskazać prawą i lewą rękę
Środki wspomagające: korony na głowę dla czterech pór roku; wirujące pompony wykonane z bibuły karbowanej dla każdego dziecka; nagranie z piosenką pt. „Rok”, dwa duże kartony podzielone na cztery części, dwa komplety rozsypanek wyrazowych (około 20 wyrazów; np.: krokus, parasol, bałwan, listek, słoma, motyl itp.), mazaki i kredki.

PRZEBIEG:
  1. Zabawa taneczna integracyjna pt. „ Pracujące pory roku”( na melodię popularnej piosenki pt. „Praczki”)
  2. Malujemy obrazy wyobraźnią – dzieci leżą na dywanie z zamkniętymi oczami; nauczyciel opowiada dzieciom to co mają zobaczyć oczami wyobraźni:
    I- Jesteśmy w lesie. Spacerujemy, a pod nogami szeleszczą liście . Liści jest bardzo, bardzo dużo i mają przepiękne kolory . Zaczyna padać drobniutki deszczyk. Wszyscy chowamy się pod wielki parasol pani.
    II- Teraz jesteśmy w górach.. Pada drobniutki śnieżek . Do nóg mamy przypięte narty, a na wielką górę wciąga nas wyciąg orczykowy. Podziwiamy wspaniałe zaśnieżone góry.
    III- Jesteśmy w sadzie. Drzewa pokryte są różowiutkimi i białymi kwiatkami. Czujemy ich cudowny zapach. Trawa jest zieloniutka, pokryta dywanem żółtych mleczy i białych stokrotek. Słychać piękny śpiew ptaków.
    IV- Jesteśmy nad morzem. Leżymy na rozgrzanym piasku. Słońce ogrzewa nasze ręce, nogi i twarze. Podnosimy się . widzimy rozbryzgujące się fale wody na brzegu. Pragniemy się w niej ochłodzić. Pędzimy co sił w nogach i rzucamy się na wodę.
  3. Dzieci siadają półkolem na krzesełkach. Nauczyciel zadaje dzieciom krótkie zagadki słowne dotyczące nazw miesięcy (wynikające z treści znanej dzieciom piosenki)
    • sypie śnieg na drogi
    • ciągnie tuzin sani
    • w wielkim śniegu zgubił buty
    • słońce niesie w darze
    • z kwiatów wianki plecie
    • pachnie cały kraj , bo nadchodzi ……..
    • niesie nam w koszu czereśnie
    • jest gorący jak piec ……
    • jak zniknie w lesie nie ma lata
    • koszyk grzybów niesie
    • idzie w płaszczu lnianym
    • kiedy nie ma liści w sadzie?
  4. Rozmowa pór roku – nauczyciel wybiera cztery dziewczynki na pory roku i zakłada im korony. Każda z dziewczynek może dobrać sobie spośród chłopców pomocnika. W trakcie rozmowy muszą one udowodnić, dlaczego każda jest ważna, a może nawet jest najważniejsza. / Nauczyciel może zapisywać niektóre argumenty na wcześniej przygotowanej tablicy. /
  5. Wspólne śpiewanie piosenki pt. „Rok” . Dzieci otrzymują kolorowe pompony i w czasie śpiewu estetycznie poruszają się w rytm muzyki. Zwrócenie uwagi na dwa rodzaje nastrojów próba ilustrowania ich ruchami pomponów.
  6. Przyporządkowywanie napisów do pór roku – nauczyciel dzieli dzieci na dwa zespoły. Każdy zespół dostaje duży karton podzielony na cztery części oraz komplet wyrazów do odczytania. Zadaniem dzieci jest odczytywać wyrazy i przyporządkowywać je do odpowiedniej pory roku / nakleić/.
  7. Na zakończenie dzieci również w zespołach wykonują kredkami i mazakami odpowiednie ilustracje rysunkowe.
  8. Omówienie wszystkich ilustracji.
napisała: Elżbieta Miksa- Kogut

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie