Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
My się myszki nie boimy!

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1062 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

          Nieskończona „cierpliwość” to jedna z podstawowych zalet komputera – elektronicznego wychowawcy. Podczas nauki dziecko może ciągle powtarzać tę samą czynność, a komputer nigdy się nie znudzi, nie będzie popędzał ani krzyczał. Dostosuje się on do indywidualnej wydajności, co oszczędzi dziecku poczucia ośmieszenia, zakłopotania, krytyki ze strony nauczycieli i kpin ze strony kolegów. Tylko „uczący” będzie wiedział, jakie błędy popełniło i z nikim nie będzie go porównywał.

Dla kogo przeznaczony jest ten program?
   Nieskończona „cierpliwość” to jedna z podstawowych zalet komputera – elektronicznego wychowawcy. Podczas nauki dziecko może ciągle powtarzać tę samą czynność, a komputer nigdy się nie znudzi, nie będzie popędzał ani krzyczał. Dostosuje się on do indywidualnej wydajności, co oszczędzi dziecku poczucia ośmieszenia, zakłopotania, krytyki ze strony nauczycieli i kpin ze strony kolegów. Tylko „uczący” będzie wiedział, jakie błędy popełniło i z nikim nie będzie go porównywał.
   Dzieci mają silne poczucie własnej wartości. Komputer pozwala być im twórczym, coś konstruować, np. silnik z części lub zamek z kamieni, a ponadto pozwala wystawić na próby obciążenia zbudowany most. Jednym słowem „znakomita metoda edukacyjna – wymyśl coś, stwórz to i naucz się, jak to działa”.[1] Korzyści z nauczania za pomocą komputera czerpiemy z indywidualnego dostępu oraz gier, które kształtują chęć współpracy, dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem.

   Cele edukacyjne, informatyczne
 
   Cele edukacyjne określają:

  • Co dzieci mają poznać?
  • Jaką wiedzę zdobyć?
  • Jak ukierunkować ich rozwój zgodnie z wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi?
  • Jak wyjść naprzeciw ich zainteresowaniom i potrzebom?
  • Jak wykorzystać posiadaną przez nie wiedzę i umiejętności?
   Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego poznawaniu i rozumieniu przez dziecko siebie i świata sprzyja:
  • Organizowanie działań umożliwiających poznawanie wielowymiarowości człowieka (postrzegam, myślę, czuję, działam).
  • Organizowanie sytuacji pozwalających na poznanie możliwości własnych dziecka....
  • Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi....
   Podstawowym celem programu edukacji informatycznej dla przedszkoli jest: poznanie przez dzieci podstawowych zasad posługiwania się komputerem i technologią informacyjną.

   Cele informatyczne to:

  • Sprawne uruchamianie i zamykanie komputera,
  • Umiejętność wyszukiwania i otwierania aplikacji z ikony i menu,
  • Sprawne manipulowanie myszką,
  • Umiejętność pisania na klawiaturze.
   Celem pozainformatycznym jest kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich i umiejętności zgodnej i aktywnej pracy w zespole.
 
   Treści edukacyjne:
  • Zasady bezpiecznego posługiwania się komputerem.
  • Poznanie podstawowych urządzeń wchodzących w skład zestawu komputerowego: - jednostka centralna, monitor, klawiatura, myszka, drukarka.
  • Uruchamianie komputera z ikony i pulpitu.
  • Posługiwanie się myszą.
  • Praktyczne posługiwanie się programem Paint.
  • Redagowanie rysunku z użyciem wszystkich funkcji przybornika.
  • Rysowanie linii prostej
  • Rysowanie linii krzywej
  • Rysowanie krzywej o dowolnym kształcie
  • Rysowanie elipsy i okręgu
  • Rysowanie prostokąta i kwadratu
  • Rysowanie wielokąta
  • Wypełnianie kolorem obszaru lub obiektu
  • Umieszczanie tekstu w obrazkach
  • Powiększanie czcionki.
  • Pogrubianie.
  • Zmiana koloru
  • Posługiwanie się kursywą
  • Zapisywanie i drukowanie prac.

   Zestaw komputerowy - Komputer nie jest urządzeniem samodzielnym. Działa z takimi urządzeniami jak: klawiatura, monitor, myszka. Do komputera może być podłączona: - drukarka, modem, skaner.

   Ikona - To obrazek symbolizujący element systemu Windows umieszczony na pulpicie. Kliknięcie myszką na ikonę powoduje otwarcie reprezentowanej przez nią aplikacji.

   Aplikacja - To program komputerowy projektowany specjalnie dla środowiska Windows. żeby uruchomić aplikację wystarczy wybrać ikonę przypisaną aplikacji w menu Start lub na pulpicie.

   Pulpit - To inaczej ekran monitora nazywany tak w środowisku Windows. Komputerowy odpowiednik blatu biurka, na którym umieszczone są ikony.
 
   Sposoby realizacji.

   Jak posługiwać się myszą?
 
   Myszy używamy do manipulowania obiektami, które wyświetlane są na ekranie. Podkładka myszy ma kształt ekranu, kiedy przesuwamy po niej mysz na ekranie pojawia się strzałka, która przesuwa się w ten sam sposób, co mysz po podkładce. Z elementów umieszczonych na ekranie możemy wybrać ten, który nas interesuje (poprzez wskazanie go strzałką), a następnie uruchomić naciskając i zwalniając lewy przycisk myszy. Nazywamy to kliknięciem.

   Zachowanie właściwej postawy, dbałość o oczy.
         
   Stopy powinny być ułożone płasko na podłodze. Unikamy pochylania się ku monitorowi i garbienia. Górna krawędź monitora powinna znajdować się na  poziomie oczu lub nieco poniżej. Głowę trzymaj prosto, bez  przechylania  bądź  wyciągania szyi, mniej więcej w odległości wyciągniętego ramienia od ekranu.
  
   Start
   Dla dzieci w wieku przedszkolnym łatwiejsze jest uruchamianie programu z ikony, którą umieszczamy na pulpicie. Po kliknięciu na ikonę paint ukazuje się na pulpicie okno aplikacji. Krok po kroku zapoznajemy dzieci z narzędziami do rysowania i dajemy im pole do popisu.... albo uczymy się od nich.

Maria Wasilewska.

  1. Informatyka bez tajemnic, Zdzisław Nowakowski, Witold Sikorski, Zakład Nauczania Informatyki „MIKOM”, Warszawa 1995.
  2. INFORMATYKA. Podstawowe tematy nie tylko dla gimnazjum, Grażyna Koba, PWN, Warszawa – Wrocław 2000.
  3. Komputer świat 11/1999
  4. PC WORLD Komputer 9/94; 10,11/95; 10/96
1 PC WORLD Komputer Nr9/94                    

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie