Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Laurka na Dzień Babci oraz Dzień Dziadka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 10101 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz zajęć z propozycją wykonania ciekawych laurek dla Babci oraz Dziadka

Scenariusz zajęć z grupą „Radosną” prowadzonych przez mgr Edytę Wójcik

Dzień Babci i Dzień Dziadka – wykonanie laurki

Data: 13.01.2006

Miejsce spotkania: uczelnia

Liczba dzieci: 12

Wiek dzieci: 6 – 15

Czas zajęć: 60 minut Cele
  • Poznawczy: poznanie nowego sposobu wykonania laurek oraz sposobu adresowania kopert.
  • Kształcący: kształtowanie sprawności manualnej oraz wyobraźni dzieci.
  • Wychowawczy: wdrażanie do utrzymywania tradycji obchodzenia uroczystości rodzinnych i okolicznościowych.
Metody pracy
  • Słowno – oglądowe: przedstawienie sposobu wykonania laurek oraz sposobu adresowania kopert.
  • Praktyczne: praca własna dziecka – własnoręczne wykonanie laurki.
Formy pracy
  • Indywidualna: każde dziecko samodzielnie wykona laurkę dla babci, bądź dziadka.
Środki i pomoce dydaktyczne: Szablony do wycięcia, gotowe wycięte szablony, kartki zabezpieczające, klej, nożyce, koperty, gotowe życzenia do naklejenia, wycinanki, flamastry.

Wprowadzenie
  1. Przywitanie dzieci.
  2. Przedstawienie tematu zajęć.
  3. Rozmowa kierowana na temat „Dnia Babci i Dziadka”:
    1. Czy wiecie, kiedy przypada Dzień Babci, a kiedy Dzień Dziadka? (21 stycznia – Dzień Babci, 22 stycznia – Dzień Dziadka).
    2. Kto z Was ma babcię i dziadka?
    3. Czy Wasi dziadkowie dostali coś od Was w zeszłym roku, a jeśli tak to co?
    4. Co zamierzacie, co chcielibyście ofiarować swoim babciom i dziadkom w tym roku?
    5. Jak myślicie, czy Wasze babcie i Wasi dziadkowie ucieszą się z laurek, które samodzielnie przygotujecie dla nich?
  4. Przedstawienie wiersza Małgorzaty Karolewskiej pt.: „Babcia i Dziadek”

    Babcia, dziadek, niebywałe - życie z nimi jest wspaniałe.
    Nie wiem, czy mnie zrozumiecie, lecz wspaniale jest na świecie.
    Kiedy babcia, już od rana chodzi przy mnie roześmiana.
    Zawsze mi przebacza psoty, a gdy dręczą mnie kłopoty,
    To przytuli, porozmawia, niespodzianki wciąż mi sprawia,
    To cukierki a to książka, lub sukienka, nowa wstążka.
    Dziadek ją w tym wszystkim wspiera, chociaż czasem tak spoziera,
    Jakby chciał na moje figle krzyknąć, ach ty mały szczygle.
    Jednak uśmiech się pojawia i to wszystko właśnie sprawia,
    Że tak kocham ich szalenie, tego zdania już nie zmienię.
Przebieg zajęć
  1. Przygotowanie warsztatu pracy:
    1. Rozdanie papieru chroniącego przed pobrudzeniem stołu;
    2. Rozdanie przygotowanych szablonów do wycięcia oraz młodszym dzieciom gotowych wyciętych szablonów;
    3. Rozdanie nożyczek, kleju, flamastrów.
  2. Przypomnienie zasad bhp:
    • Zwrócenie uwagi na bezpieczne i prawidłowe posługiwanie się nożyczkami;
    • Zwrócenie uwagi na zachowanie prawidłowej postawy ciała przy stole;
    • Zwrócenie uwagi na prawidłowe oświetlenie w uczelni.
  3. Dokładne przedstawienie, w jaki sposób należy wykonać laurki dla babci lub dziadka:
  4. Na pierwszej stronie laurki rysujemy kółko (raczej u góry kartki), dzielimy je na 16 części i nacinamy wzdłuż linii (pamiętamy o podłożeniu podkładki, tak, żeby nie pociąć całej laurki). Bardzo delikatnie wywijamy tak powstałe trójkątne płatki na ostrzu nożyczek;
  5. Z gotowego szablonu wycinamy łodygę i listki, oraz naklejamy je;
  6. W środku laurki naklejamy gotowe życzenia, bądź piszemy własne.
  7. Zaproszenie dzieci do wykonania laurek oraz prośba do starszych dzieci, aby pomagały młodszym uczestnikom zajęć.
  8. Przypomnienie, w jaki sposób należy zaadresować kopertę.
  9. Rozmowa na temat, która ze zrobionych laurek podoba się dzieciom najbardziej?
  10. Umycie rąk oraz posprzątanie swojego miejsca pracy.
  11. Udzielenie pochwał dzieciom za staranne wykonanie prac.
  12. Podziękowanie za pracę i udział w zajęciach.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie