Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Pomogę dziewczynce z zapałkami

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 9162 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Wychodząc z załozenia, ze dzieci kochają komputery i na pewno bardziej skupią swoją uwagę  na prezentacji multimedialnej niz na przekazie ustnym, postanowiłam urozmaicić pracę z lekturą poprzez zastosowanie własnej prezentacji multimedialnej.


Klasa III

Opracowanie i prowadzenie zajęć: Lidia Kałuża

Data prowadzenia zajęć: 21.12.2005r.

Czas trwania zajęć: 90 min

Ośrodek tematyczny: Niedługo święta Bożego Narodzenia

Temat dnia: Pomogę dziewczynce z zapałkami Treść zajęć edukacyjnych:
  • stosunek do osób potrzebujących pomocy,
  • wyrażanie uczuć słowami i czynami,
  • obejrzenie pokazu multimedialnego,
  • wyraziste czytanie wybranych fragmentów utworu pt. „Dziewczynkaz zapałkami”,
  • wyodrębnianie wydarzeń i nadanie im tytułów,
  • przedstawianie marzeń środkami plastycznymi.
Cele operacyjne w kategoriach czynności ucznia Uczeń potrafi:
  • wyrazić swoje uczucia,
  • określić nastrój utworu,
  • wyodrębnić w tekście postacie i zdarzenia,
  • nadawać tytuły wydarzeniom i wypowiadać się na ich temat,
  • wypowiadać swoje przeżycia w formie plastycznej stosując różne techniki,
  • uruchomić komputerowy program edukacyjny z ikony na pulpicie,
  • obsługiwać komputerowy program multimedialny,
  • posługiwać się myszką.
Metody:
  • problemowe aktywizujące: „Burza mózgów”, „Pajęczynka”,
  • eksponujące,
  • praktycznego działania.
Formy pracy:
  • indywidualna zróżnicowana,
  • zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
  • lektura pt. „Dziewczynka z zapałkami” – prezentacja multimedialna programu power point wykonana przez nauczyciela,
  • rysunkiilustrujące wydarzenia,
  • tytuły wydarzeń w formie zdań dla każdego ucznia,
  • nagranie magnetofonowe do wspólnego śpiewania,
  • eliminatka do pokolorowania – karty pracy „Wesoła Szkoła”,
  • karty ewaluacji dla uczniów i gości.
Przebieg zajęć
  1. Śpiewanie pastorałki „Jest taki dzień”, wyrażanie ruchem i gestem melodii.
  2. Przejście do pracowni komputerowej.
  3. Przypomnienie nazw poszczególnych elementów komputera: mysz, klawiatura, monitor, jednostka centralna.
  4. Uruchomienie przez uczniów głównej strony programu multimedialnego z ikony na pulpicie.
  5. Oglądanie slajdów połączone z głośnym czytaniem fragmentów lektury.
  6. Wyjście z programu i powrót do klasy.
  7. Metoda aktywizująca Pajęczynka:
    • Nauczyciel rozpoczyna baśń Pewnego razu.... i rzuca kłębek do wybranego ucznia, ten kontynuuje opowiadanie i rzuca do następnego itd. W ten sposób wspólnie przypominają treść baśni „Dziewczynka z zapałkami”
  8. Wyodrębnianie wydarzeń i nadawanie im tytułów:
    • Wspólne porządkowanie na tablicy magnetycznej rysunkówilustrujących wydarzenia i próby ustnego nadawania im tytułów.
    • Ułożenie z rozsypanki zdań według kolejności wydarzeń – praca indywidualna zróżnicowana pod względem trudności.
      • Biedna dziewczynka sprzedaje zapałki.
      • Zmarznięte dziecko wyobraża sobie, że ogrzewa się przy ciepłym piecu.
      • Dziewczynka widzi suto zastawiony stół.
      • Dziewczynce ukazuje się strojnie ubrana choinka.
      • Nieszczęśliwe dziecko widzi ukochaną babunię.
      • Babcia zabiera wnuczkę ze sobą.
    • Ułożenie podpisów na tablicy.
    • Głośne odczytanie i porównanie zdań umieszczonych na tablicyz ułożonymi samodzielnie.Wklejenie do zeszytu tytułów wydarzeń.
  9. Metoda aktywizująca Burza mózgów
    • W jaki sposób można pomóc dziewczynce z zapałkami? Uczniowie podają swoje propozycje, które nauczyciel zapisuje na tablicy.
    • Wspólne segregowanie propozycji pod względem ważności.
    • Wymyślanie innego zakończenia utworu z uwzględnieniem propozycji pomocy dziewczynce.
  10. W jaki sposób można pomóc współczesnej dziewczynce z zapałkami?
    • Kolorowanie gwiazdek z tymi pomysłami, które samemu można zrealizować.
  11. Zadanie pracy domowej: Na podstawie propozycji podanych na zajęciach zilustruj szczęśliwsze zakończenie baśni pt. „Dziewczynka z zapałkami”.
  12. Dokonanie przez uczniów oceny swojej pracy na lekcji.
    zajęcia mi się nie podobały, mało się dowiedziałem
    zajęcia mi się podobały, ale miałem dziś kiepski dzień
    zajęcia mi się podobały i bardzo dużo się nauczyłem
  13. Dokonanie ewaluacji zajęć przez gości metodą „Kosz i walizka"
Lidia Kałuza
Publiczny Zespół Szkolno - Gimnazjalny w Strzałkowie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie