Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kształtowanie postawy patriotycznej za pomocą muzyki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 690 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to modyfikacja programu ABC.. program wychowania przedszkolnego XXI w.A. Łada - Grodzickiej. Zaobserwowałam, jak trudno dzieciom wieku przedszkolnym przyswoić pojęcia : Polska, ojczyzna, symbole narodowe. Celem stało się ukazanie wpływu muzyki na kształtowanie postawy patriotycznej u dzieci w wieku przedszkolnym. Muzyka okazała się bardzo pomocna w osiągnięciu celu.Rozbudzała zainteresowania, pobudzała do działania , była podmiotem i przedmiotem zajęć.

KSZTAŁTOWANIE POSTAWY PATRIOTYCZNEJ ZA POMOCĄ MUZYKI

OPRACOWAŁA: URSZULA ŚWIĘTY


            Program niniejszy adresowany jest do dzieci 6-letnich. Zawiera scenariusze przykładowych zajęć, metody, formy i środki pomagające w osiągnięciu założonych celów dydaktycznych.

            Program wychowania w przedszkolu, doceniając plastyczność psychiki małego dziecka, jego wrażliwość emocjonalną, wyobraźnię i spontaniczną ciekawość świata, ukierunkowany jest m. in. Na kształtowanie w świadomości dziecka obrazu Ojczyzny, zainteresowania nią oraz pozytywnego stosunku do niej. Program pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w wieku przedszkolnym określa zadania, które wchodzą w zakres następujących obszarów edukacyjnych: edukacji społeczno-moralnej, edukacji zdrowotnej, edukacji ruchowej, edukacji przyrodniczej, edukacji w zakresie mowy i myślenia, edukacji w zakresie przygotowania do pisania i czytania, edukacji matematycznej, edukacji kulturowo-estetycznej, edukacji muzycznej, edukacji technicznej i edukacji komunikacyjnej. Ponieważ rozwój osobowości jest rezultatem wielostronnego uczestniczenia dziecka w działaniu, przeżywaniu i poznawaniu świata , treści poszczególnych obszarów są ze sobą integralnie powiązane. Do zagadnień edukacji społ- moralnej , na którą zwróciłam szczególną uwagę należą:


  1. Poznaję zasady życia w rodzinie.
  2. Poznaję reguły życia w grupie – jestem samodzielny, umiem współżyć i współdziałać z innymi.
  3. Poznaję swoje prawa i obowiązki oraz świat wartości moralnych.
  4. Poznaję swoje najbliższe otoczenie. Rozumiem słowo „ojczyzna”.
  5. Ziemia, moja planeta.

Wieloletnie obserwacje wskazują, że wiele dzieci nie zna podstawowych pojęć patriotycznych i niewiele wie o własnym kraju. Modne ostatnio wyjazdy zagraniczne odsuwają w cień turystykę krajową. Inną przeszkodą jest brak pieniędzy na wyjazd. Integracja z Unią Europejską nakłada na nauczycieli nowe zadania. Do treści kultywujących budzenie świadomości narodowej dzieci należy dołączyć zainteresowanie odmiennością kultur innych narodów- zaspokajanie ciekawości świata połączyć z zainteresowaniem „małą Ojczyzną”. W realizowaniu tak rozbudowanych treści niezastąpiona jest muzyka.


STRUKTURA PROGRAMU


TREŚĆ PROGRAMU: program jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego zatwierdzoną przez MEN i opiera się o „ ABC…program wychowania przedszkolnego XXI wieku”. Treści zostały skupione wokół obszarów edukacyjnych w taki sposób, żeby wiązały się one z czynnościami dziecka, zadaniami i celem modyfikacji.


CEL MODYFIKACJI: Wykazanie możliwości, jakie daje muzyka ( w tym wykazanie wpływu muzyki na kształtowanie postawy patriotycznej dzieci w wieku przedszkolnym).


METODY:

·        podające

·        problemowe

·        aktywizujące

·        praktyczne


FORMY :

·        indywidualna

·        zespołowa

·        zbiorowa


FORMY MUZYCZNE:

·        słuchanie muzyki

·        tworzenie muzyki

·        tańce

·        śpiewanie piosenek

·        zabawy rytmiczne


PROGRAM ZOSTAŁ OPRACOWANY POD KĄTEM 4 BLOKÓW TEMATYCZNYCH :

1.      Rodzina i mój dom.

2.      Moje miasto na Śląsku.

3.      A to Polska właśnie!

4.      Mieszkańcy Ziemi.


OCZEKIWANE REZULTATY:


            Po zakończeniu cyklu zajęć dziecko powinno:

  • Okazywać przywiązanie do rodziny.
  • Znać swój adres zamieszkania.
  • Znać herb swojego miasta
  • Rozpoznawać symbole narodowe-zachowywać prawidłową postawę podczas słuchania hymnu.
  • Wskazywać na mapie Warszawę.
  • Znać polskie tradycje ludowe.
  • Interesować się życiem ludzi na ziemi.
  • Wiedzieć o istnieniu wszechświata.


Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie