Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Lekcja języka angielskiego z wykorzystaniem komputera i Internetu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3638 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zamieszczony tu konspekt dotyczy lekcji którą należy przeprowadzić z użyciem komputera i Internetu. Zadaniem tej lekcji jest nawiązanie przez uczniów kontaktu z osobami anglojęzycznymi oraz rozwinięcie w nich większej świadomości odnośnie języka angielskiego oraz krajów anglojęzycznych.

Konspekt lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem komputera i Internetu

przeprowadzonej dnia 15 maja 2006 roku w klasie III gimnazjum

Kudzia Paweł
Nauczyciel języka angielskiego w
Zespole Szkoły Podstawowej i Gimnazjum
w Korytkowie Dużym

Przewidywany czas zajęć: 45 minut

Miejsce zajęć: pracownia komputerowa

Temat zajęć: I’m looking for a penpal (writing e-mails).

Cele ogólne: rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.

Cele szczegółowe:
  • uczeń zna chociaż parę krajów, w których używa się języka angielskiego
  • uczeń potrafi odczytać i zrozumieć opisy swoich anglojęzycznych kolegów
  • uczeń potrafi przedstawić siebie po angielsku (imię, wiek, zainteresowania)
  • uczeń wie jak powinien wyglądać e-mail (zna potrzebne do pisania zwroty i formę tej wypowiedzi)
  • uczeń potrafi używać Internetu i komputera sam, lub podążając za wskazówkami nauczyciela
Metody pracy: podające (pogadanka, objaśnienie), programowane (z użyciem komputera), praktyczne.

Formy pracy: grupowa jednolita, zbiorowa jednolita.

Środki dydaktyczne: komputery, kartki z wydrukowanym tekstem, kartki ksero z nazwami krajów.

Przebieg zajęć:

     Przywitanie, zajęcie miejsc przy stolikach. Komputery są uruchomione, a dzieci zalogowane.

Zapoznanie z tematem lekcji: I’m looking for a penpal (writing e-mail) – Szukam korespondenta (pisanie maila).

     Nauczyciel podaje uczniom nazwę strony którą będą się posługiwać na zajęciach.
      Proszę otworzyć przeglądarkę internetową Internet Explorer, której niebieska ikona w kształćie litery E znajduje się na pulpicie. Klikamy dwa razy na ikonę, otwiera nam się okno przeglądarki. W oknie przeglądarki u góry mamy pasek adresu w który proszę wpisać adres www.studentsoftheworld.info i nacisnąć znajdujący się obok przycisk przejdź.
  • Nauczyciel przedstawia uczniom założenia i cele strony studentsoftheworld.
         Głównym założeniem autorów strony jest: poprzez prezentację innych krajów, ich kultur i obyczajów rozwijanie ciekawości świata wśród dzieci i młodzieży a przede wszystkim umożliwienie indywidualnego kontaktu z osobami z całego świata poprzez korespondencję.
         Trzecia zakładka od góry czyli „Countries of the world” prezentuje opisy różnych krajów świata, do sprawdzenia są mapy krajów, do obejrzenia zdjęcia, do przeczytania opisy państw. Zakładka czwarta „Schools of the world” umożliwia uczniom obejrzenie szkół praktycznie z całego świata, każda szkołą ma swój profil w którym można zobaczyć zdjęcia, opisy i inne dodatkowe informacje.
          Zakładka piąta „Games” daje możliwość zabaw poprzez gry. Na potrzeby naszych zajęć najistotniejsza jest zakładka druga „Penpals of the world”. Zakładka ta umożliwia nam znalezienie interesujących nas osób poprzez wybór krajów, a następnie osób których opisy podobają nam się najbardziej i co najważniejsze strona podaje nam namiary na interesujące nam osoby umożliwiając kontakt poprzez korespondencję mailową.
          Proszę nacisnąć raz lewym klawiszem myszki na zakładkę „Penpals of the world”. Zakładka otwiera Wam się w tej chwili w tym samym oknie.
          Zadanie: proszę wypisać w zeszytach, które kraje z listy to kraje anglojęzyczne. Uczniowie przez 5 minut zapisują nazwy krajów, które uważają za anglojęzyczne. Następnie odczytują swoje pomysły. Nauczyciel podaje uczniom rzeczywistą listę krajów gdzie używa się języka angielskiego

          Uczniowie znają już możliwości strony w tym możliwości korespondencji z osobami z całego świata, dlatego też ich kolejnym zadaniem będzie wybór osoby z którą chciałyby korespondować. Proszę wybrać z listy krajów jeden kraj o którym wiecie, że jest krajem anglojęzycznym, lub w którym jest to język nauczany. Po wybraniu kraju, proszę przejrzeć opisy, które każda z zarejestrowanych na stronie osób posiada. Opis najbardziej Was interesujący proszę zaznaczyć lewym przyciskiem myszy poprzez przeciągnięcie kursorem po tekście. Następnie proszę o naciśnięcie prawym przyciskiem myszki na zaznaczony tekst i naciśnięcie opcji drukuj.
          Rozdanie uczniom wydrukowanych opisów osób, z którymi uczniowie chcieliby korespondować. Odczytanie opisów. Zwrócenie przez nauczyciela uwagi na zwroty używane przy pisaniu tego typu korespondencji a więc: E-mail to listy nieformalny, jak widzieliście w opisach które przed chwilą czytaliśmy dozwolone jest słownictwo nieformalne a więc na powitanie na przykład słowa „hi” czy „hello”, „dear” na pożegnanie „Bye, love, yours”.
          Zadanie napisz list do osoby, która wybrałeś, w liście uwzględnij: swój dane (wiek, klasa, imię, nazwisko, cechy), zainteresowania, plany na przyszłość pamiętając o odpowiednich wyrażeniach. Proszę o wysłanie listu e-mail do interesującej Was osoby poprzez jednorazowe naciśnięcie lewym przyciskiem myszy opcji e-mail znajdującej się przy imieniu osoby która Was interesuje. Po pojawieniu się okna: w okienku „Your e-mail” wpisujemy Wasz adres e-mail, w okienku „Title of the message” tytuł wiadomości, zaś w okienku „Your message” treść maila uwzględniającą podane wcześniej kryteria.
    Nauczyciel nadzoruje prace uczniów, pomaga uniknąć błędów.
           Po zaakceptowaniu wszystkich maili nauczyciel wydaje komendę: Proszę o naciśnięcie lewym przyciskiem myszy opcji „Ok. – send message”.
          Pozamykanie okien: Proszę zamknąć wszystkie okna poprzez naciśnięcie lewym przyciskiem myszy opcji zamknij w prawym górnym rogu każdego z okien.
          Wylogowanie: Proszę nacisną lewym przyciskiem myszy opcję start w lewym dolnym rogu po otwarciu się listy opcji proszę nacisnąć opcję wyloguj a po pokazaniu się okienka Wylogowywanie nacisnąć jeszcze raz wyloguj.
          Podsumowanie treści zajęć i zadanie pracy domowej “Write a short composition about the penpal You sent the e-mail to” (Napisz krótkie wypracowanie o swoim koledze/koleżance do którego wysłałeś mail).

    Zakończenie zajęć.

    Załącznik: lista krajów anglojęzycznych na
    http://en.wikipedia.org/wiki/English-speaking_countries
  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie