Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
O mojej pracy z Samorzadem Uczniowskim w SOSW

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 719 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Pracę z Samorządem Uczniowskim prowadzę już od 1996 roku. Dla znawców tego zagadnienia wiadomym jest fakt, że nie jest to łatwa praca, szczególnie biorąc pod uwagę warunki psychofizyczne dzieci upośledzonych umysłowo. Nie mniej jednak, po ośmioletnim pełnieniu opieki nad tą komórką, mogę potwierdzić jak wiele praca ta daje satysfakcji.

Naszym zadaniem, jako pedagogów specjalnych, jest rewalidowanie naszych uczniów A więc podejmowanie szeregu działań, tak edukacyjnych jak i terapeutycznych, które umożliwią im jak najpełniejszy rozwój. Możemy czynić to w wieloraki sposób, stosując różnorodne formy i metody pracy. Ja swój sposób na moich uczniów znalazłam we wdrażaniu ich do życia w tej małej społeczności, jaką jest szkoła, by później, po opuszczeniu jej gmachów dalej rozwijali nabyte umiejętności współżycia w społeczeństwie. Reprezentować Samorząd Uczniowski to szczytne zadanie i wiele osób chce to robić, nie wszyscy jednak spełniają warunki. W naszej szkole w wyborach ogólnoszkolnych biorą udział osoby, które wcześniej wytypowane zostały w wyborach wewnątrzklasowych.
Muszą swoją postawą i zachowaniem, być wzorem dla innych i rzecz jasna chcieć dla innych pracować i ich reprezentować. Kolejnym etapem pracy z przedstawicielami społeczności uczniowskiej jest stworzenie planu pracy na dany rok szkolny. Zawiera on cele, jakie zamierzamy przez tę działalność osiągnąć, jak i różnorodne formy pracy, dzięki którym te cele zrealizujemy. Sposobów uczniowskiej działalności jest wiele .W naszej placówce odbywają się comiesięczne apele, na których poruszane są zarówno bieżące sprawy, jak wiadomości z kraju i świata. W ostatnim czasie dotyczące szczególnie naszej integracji z Unią Europejską.
Na każdym z apeli składamy życzenia solenizantom, którzy w danym miesiącu obchodzili swe urodziny i przekazujemy różne ogłoszenia. Uczniowie przygotowują również szereg imprez ogólnoszkolnych , takich jak „Andrzejki”, „Bal karnawałowy” czy „Walentynki”. W naszym planie pracy jest również miejsce na apele okolicznościowe z okazji „Pasowania na ucznia”, „Święta KEN” jak i „Pożegnania naszych absolwentów”. Co roku jesteśmy też organizatorami spotkań z policjantem, na których są poruszane w zależności od potrzeby sprawy bezpieczeństwa na drodze, konfliktów z prawem, bezpiecznych ferii czy wakacji. Już od wielu lat organizujemy zbiórkę zniczy przed Świętem Zmarłych a następnie wspólne wyjście na cmentarz, by oddać hołd poległym żołnierzom.
Być może ktoś powie ,że to zbyt dużo jak na możliwości naszych dzieci. Z perspektywy jednak czasu mogę stwierdzić , iż wachlarz podsuwanych przeze mnie dzieciom pomysłów sukcesywnie się powiększał , bo wiedziałam ,że na tyle je stać. Umiejętne dzielenie się pracą, wyznaczenie odpowiedzialnych za określone przedsięwzięcia uczniów to niezmiernie istotny i mobilizujący ich czynnik. Świadomie użyłam określenia „podsuwanych im pomysłów”, gdyż taka to właśnie jest praca z uczniami upośledzonymi umysłowo, że należy nimi umiejętnie kierować, dyskretnie wskazywać różne rozwiązania, w taki sposób, aby wierzyli ,że to ich własny pomysł. Od pięciu lat wydajemy również szkolną gazetkę. W niej to mogą zamieszczać różne informacje istniejące w szkole koła zainteresowań.
Jest tu miejsce na rozrywkę, artykuły o tym co dzieje się w placówce, na życzenia dla solenizantów i prace naszych uczniów. Praca z dziećmi specjalnej troski jest trudna, ale daje wiele satysfakcji. Samorządność w szkole, jest jedną z form uczenia ich określonych postaw, wyrabiania pewnych cech charakteru, nabywania wciąż nowych doświadczeń, które niejednokrotnie przydatne będą w życiu codziennym, w ich przyszłości.

Hanna Kaszubowska-Pastusiak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie