Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Lokomotywa - Julian Tuwim - przedstawienie teatralne

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3225 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zespół teatralny uczy efektywnego współdziałania i pracy, a także podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji. Teatr pozwala również na skuteczne porozumiewanie się dzieci w różnych sytuacjach, prezentowanie własnego punktu widzenia, ale i branie pod uwagę poglądów innych uczestników grupy Przyczynia się to do efektywniejszej pracy zespołu. Umiejętność planowania, organizowania własnej nauki i pracy, w której uczniowie – aktorzy wykorzystają i powiążą zdobytą na zajęciach wiedzę z zakresu edukacji polonistycznej, muzycznej, plastycznej, technicznej, czy przyrodniczej jest kolejnym warunkiem do osiągania sukcesu na miarę własnych możliwości.

SCENARIUSZ PRZEDSTAWIENIA „LOKOMOTYWA”(NA PODSTAWIE WIERSZA J.TUWIMA).
Stacja PKP. Podkład muzyczny- Grieg „W grocie króla gór”. Do spektaklu wykorzystano kartony. Jeden z nich stoi z boku sceny.
Na scenie słychać muzykę, po pewnym czasie pojawia się Dziecko1, pcha karton- lokomotywę, ustawia go na środku sceny.

DZIECKO 1
Buch, jak gorąco! Uch, jak gorąco! Puff jak gorąco!

Na scenie pojawia się kolejarz.

KOLEJARZ
Stoi na stacji lokomotywa.
Ciężka, ogromna,
Stoi i sapie, dyszy i dmucha.

DZIECKO 1
Już ledwo sapie, już ledwo zipie.

KOLEJARZ
Wagony do niej podoczepiali.
Wielkie i ciężkie, z żelaza, stali.

Pojawia się Dziecko 2 przebrane za krowę, upycha karton przy lokomotywie,
kręci ogonem.

DZIECKO 2
A w jednym krowy.

Dziecko 2 siada za lokomotywą.
Pojawia się Dziecko 3 przebrane za konia, wpycha karton, przechadza się po scenie,
naśladuje ruchem konia.

DZIECKO 3
A w drugim konie.

Dziecko 3 siada za krową i mówi:

DZIECKO 3
W trzecim siedzą same grubasy.

Wchodzi Dziecko 4, przebrane za grubasa, pcha karton, doczepia do powstającego
pociągu karton, głaszcze się po brzuchu, chodzi po scenie i siada obok kartonu.

DZIECKO 4
Siedzą i jedzą tłuste kiełbasy.

DZIECKO 4
Czwarty pełen bananów.
Pojawia się Dziecko 5, przebrane w żółty kostium, pcha karton, doczepia do pociągu,
zagląda do kartonu i mówi:

DZIECKO 5
Pełen bananów.

Kolejarz idzie po karton stojący na scenie, wpycha go, ustawia w szeregu i mówi:

KOLEJARZ
W piątym 6 fortepianów.

Dzieci siedzące obok kartonów wstają i naśladują grę na fortepianie. Potem jedno
z nich mówi:

DZIECKO
W szóstym armata!

Dziecko wpycha karton z namalowaną armatą, stawia przy innych.
Zgromadzone na scenie dzieci z zaciekawieniem:

WSZYSCY
O! Jaka wielka!

DZIECKO 6
W siódmym dębowe stoły i szafy.

Pojawia się Dziecko 7 z kartonem, na którym namalowaną jest szafa, doczepia
go do innych wagonów.

DZIECKO 7
W ósmym słoń, niedźwiedź i 2 żyrafy.

Na scenę wchodzi Dziecko 8.

DZIECKO 8
W dziewiątym same tuczone świnie.

Wstaje 2 dzieci i mówi:

DZIECI
Same tuczone świnie(x2)

Kolejne Dziecko 9 wnosi walizkę i dostawia do wagonów i mówi:

DZIECKO 9
Kufry, paki i skrzynie.

DZIECKO 1
A tych wagonów jest ze czterdzieści.

KOLEJARZ
Sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści.
Nagle!

Dzieci wstają, tworzą pociąg.

KOLEJARZ
Gwizd!

DZIECKO 4
Nagle.

DZIECKO 6
Świst.

DZIECKO 7
Para.

WSZYSCY
Buch!

DZIECKO 2
Koła.

WSZYSCY
W ruch!

Pociąg utworzony z dzieci powoli rusza.

DZIECKO 4
Najpierw powoli.

DZIECKO 6
Jak żółw ociężale.

KOLEJARZ
Ruszyła maszyna po szynach ospale.

DZIECKO 8
Szarpnęła wagony.

DZIECKO 9
Biegu przyśpiesza.

DZIECKO 3
Gna coraz prędzej.

Utworzony przez dzieci pociąg przyśpiesza, schodzi ze sceny,
pędzi wśród widowni. Dzieci na przemian:

DZIECKO 1
A dokąd? A dokąd? A dokąd? Na wprost.

DZIECKO 4
Po torze, po torze, po torze przez most.

DZIECKO 6
Przez góry, przez tunel, przez pola, przez las.

DZIECKO 8
Tak to to, tak to to, tak to to .

DZIECKO 5
I pociąg się toczy.

DZIECKO 2
I koła turkocą.

WSZYSCY
Tak to to, tak to to, tak to to……

Po pewnym czasie dzieci wracają na scenę, Kolejarz pokazuje i gwiżdże,
Pociąg zatrzymuje się, stoi nieruchomo (stop-klatka). Po chwili dzieci
Łapią się za ręce i kłaniają się.


Beata Narwoysz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie