Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
KONKURS DLA UCZNIÓW KLAS I - III

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7625 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Atrakcyjnym i mobilizującym sposobem nauczania ortografii są konkursy ortograficzne – na poziomie klasowym i szkolnym.

Opracowała:
Leokadia Renata Tarnawska
nauczycielka kształcenia zintegrowanego
SP w Lisznie

    Eliminacje do konkursu „Mistrz ortografii’’ 
1.Pisanie ze słuchu.

 
Gruba kucharka pokłóciła się z mężem wędkarza. Uważała, że przyniósł jej za chude szczupaki. Mąż stracił dobry humor i nie wypił nawet herbaty. Teraz żałował, że się ożenił. Marzył o tym, żeby jako samotny żeglarz popłynąć w rejs dookoła świata. Taka podróż zajęłaby wiele miesięcy.

 
2.Dopisz brakujące litery (ą, om, ę, em, en)

 
j...zyk,                               przygl...dam, 

z...by                                 d...b, 

w...że,                                kal...darz,  

d...tysta,                            ci...żko,  

usi...dę,                             leg...da

 
3.Uzupełnij podane wyrazy spółgłoskami miękkimi: ś, si, ć, ci, ź, zi, ń, ni, dź, dzi.

 
bu...k,                                 we...mie,

sło...ce,                               po...ąg,

gałę...e,                              ...wig,

Ka...a,                                wy...eczka,

...edziela,                            ...mietana

 
4.Wyjaśnij pisownię podkreślonych liter według wzoru:

 
obiad - obiady

chleb -.........................                                     samochód - ...........................................

trawka - ......................                                     głaz - ....................................................

z - ..........................                                     mróz - ...................................................

g - ............................                                    okaz - ....................................................

paw - ..........................                                     dziób - ..................................................

 
5.W miejsce kropek wpisz „u’’ lub „ó’’.

 
p...łnoc,                              t...rysta,

wł...częga,                          b...l,

popoł...dnie,                       wr...g,

rop...cha,                            p...szcza,

dzi...b,                               m...cha

 
6.Uzupełnij luki wpisując „h’ lub „ch’’.

 
...ipipotam zaprosił na ...erbatke ...omika i ...udą ...ienę.... ...omik przynniósł mu ...ryzantemy, a ...iena ...iacynty. ...ipopotam west..nął wzruszony i ...ojnie obdarował gości ...erbatnikami. Wszyscy mieli ...umory i długo gawędzili ze śmiechem.

 
7. W miejsce kropek wpisz „ż’’ lub „rz’’.

 
Znany leka... był zapalonym rowe...ystą.W bu...liwe i wiet...ne dni p...yje...dżał na pla...ę. Największe wra...enie robił na nim księ...yc, widziany z b...egu połyskliwego mo...a. Po powrocie do domu zakata...ony leka... za...ywał go...kie lekarstwa.

 
8. Do podanych wyrazów dopisz przeczenie „nie’’ razem lub oddzielnie.

 
..........dbały                                    ..........umie

..........szczęście                              ..........porządek

..........grzeczny                               ..........idzie

..........dobry                                   ...........śmiały

..........tańczy                                  ...........pokój

 
9. Andrzej dostał telegram. Wstaw brakujące znaki przestankowe (przecinki, kropki) oraz wielkie litery.

 
wyjeżdżam do warszawy będę przejeżdżał przez bydgoszcz toruń włocławek płock w boze narodzenie zabierz od kowalskich reksia gucia mruczka mam nadzieje że zaopiekujesz się moim psem chomikiem i kotem bartek

 
 
Konkurs dla uczniów klas II-III -„Mistrz ortografii".
1.Napisz swoje imię, nazwisko oraz dokładny adres.

................................................................................................................................

................................................................................................................................

................................................................................................................................

................................................................................................................................

 
 
2.Pisanie ze słuchu.

 
Pewna mrówka pokłóciła się z chrabąszczem o ziarno pszenicy. Znaleźli je na krętej ścieżce w samym środku brzozowego lasu. W pewnej chwili mrówka zaczęła płakać i chrabąszczowi zrobiło się jej żal. Chciał oddać mrówce ziarenko, ale przyleciała kukułka i prędko je połknęła. Nie kłóćcie się bez sensu, jeśli możecie  się równo podzielić. Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta.

 
3.Dopisz brakujące litery (ą, om, ę, em, en).

 
stan...ł,                                                    d...tka,

płyn...ce,                                                  kopn...ł,

intelig...cja,                                               uwi...zić,

p...pka,                                                    s...dzia,

m...ż,                                                       ksi...żniczka

 
4.Uzupełnij podane wyrazy spółgłoskami miękkimi: ś, si, ć, ci,ź, zi, ń, ni, dź, dzi.

 
...asto,                                                    ...emia,

wi...nie,                                                   w ko...cu,

je...en,                                                    je...dzi,

przy...osła,                                              ...wig,

i...e,                                                       ...ma,

 
5.Wyjasnij pisownie podkreślonych liter według wzoru:

 
w – rowy,

twaróg - ............................                             gniazdko - .......................................

babcia - ............................                             staw - ..............................................

lód - ..................................                            ławka - ............................................

błąd - ................................                            trąbka - ............................................

gołąb - ..............................                            naród - .............................................

 
 
6.W miejsce kropek wpisz „u’’ lub „ó’’.

 
ch...rz,                               k...k...łka,

kał...ża,                             żar...wka,

nastr...j,                             zas...wka,

m...nd...r,                          k...k...rydza,

podr...ż,                            wr...żka



7.Uzupełnij luki wpisując „h’’ lub „ch’’.

 
Poprzedniego du...a widziano w lo...u. Później słuch o nim zaginął. Teraz ku...arz zobaczył go na da...u. Tłukł da...ówki, ...uśtał się na rynnie. Robił potworny ...ałas. Bo...aterski ku...arz próbował ...akiem ściągnąć go na stry.... Nie udało się. Du... odleciał we...ikułem nieco przypominającym ...elikopter. Mówiono, że udał się na zachód, w stronę ...ełma. a może w kierunku s...roniska

 w Tatra....  Przecież nikt nie zna dobrze ...arakteru du...ów. Szczególnie tych, które uciekają

w popło...u.

 
8.W miejsce kropek wpisz „ż’’ lub „rz’’. Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania.

 
Spotkanie ...uczka z ...abą upłynęło w p...yjemnej atmosfe...e. ...aba odku...yła dom
i p...ygotowała o...echowy tort. ...uk p...yniósł ró...e i świe...e ciasto dro...dżowe. U...ądzili p...yjęcie. Później spacerowali, t...ymając się za ręce. Zat...ymali się, gdy p...yg...ało słońce
i ...aba zaczęła wysychać. ...uczek p...ypatrywał się schnącej p...yjaciółce z p...era...eniem. P...ypomniał sobie, że jego pop...ednia znajoma te... wyschła na kość. Pognali nad ...ekę.

 
9.Do podanych wyrazów dopisz przeczenie „nie’’ razem lub oddzielnie.

 
..........lubię                                    ..........przyjemna

..........dobrym                                ..........pójdę

..........pożyczy                               ..........naganny

..........uwaga                                 ..........bezpieczeństwo

 
10. Wstaw brakujące znaki przestankowe (przecinki, kropki, wykrzykniki) oraz wielkie litery.

 
droga przyjaciółko 

dziękuję za twój list cieszę się że będę cię mogła zobaczyć w czerwcu czekamy na was z niecierpliwością podziękuj mamie za pozdrowienia które mi przesłała

 
                                                                                    do zobaczenia

                                                                                                              Antek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie