Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan pracy koła ekologicznego w PSP w Wąsoszu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 833 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam plan pracy koła ekologicznego w publicznej szkole podstawowej w Wąsoczu, który opracowałam na podstawie własnego programu "Edukacja ekologiczna dla II etapu kształcenia"

PLAN REALIZACJI ZAGADNIEŃ OKREŚLONYCH W PROGRAMIE ŚCIEŻKI EDUKACYJNEJ – „EDUKACJA EKOLOGICZNA DLA II ETAPU KSZTAŁCENIA PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOW3J IM. BOLESŁAWA CHROBREGO W WĄSOSZU” NA ZAJĘCIACH KÓLKA EKOLOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2005 / 2006


UWAGA!

Zagadnienia ekologiczno – przyrodnicze realizowane są:
  1. W klasach VI b (pierwsze półrocze) i VI a (drugie półrocze) – 1 godzina tygodniowo w ramach zajęć pozalekcyjnych obowiązkowych przewidzianych w planie nauczania.
  2. Dla uczniów klas V i VI zainteresowanych tymi zagadnieniami – 1 godzina zegarowa tygodniowo w ramach zajęć pozalekcyjnych nadobowiązkowych.
A ZAJĘCIA OBOWIĄZKOWE
TREŚĆI
PROGRAMOWE
TEMATYKA
ZAJĘĆ
LICZBA GODZIN
UWAGI
WPŁYW CODZIENNYCH CZYNNOŚCI I ZACHOWAŃ W DOMU, SZKOLE, MIEJSCU ZABAWY, I PRACY NA STAN ŚRODOWISKA NATURALNEGO
  1. Porządkowanie klasopracowni przyrodniczej.
  2. Porządkowanie ogródka przyrodniczego.
  3. W jaki sposób hałas prowadzi do uszkodzenia narządu słuchu?
  4. Badamy wpływ detergentów i zasolenia na środowisko naturalne
  5. W jaki sposób możemy oszczędzać wodę i energię elektryczną?
  6. Co możemy zrobić, aby nasze środowisko było czyściejsze, ładniejsze i zdrowsze?
1
2
1
1
1
2

STYLE ŻYCIA I ICH ZWIĄZEK Z WYCZERPYWANIEM SIĘ ZASOBÓW NATURALNYCH
  1. Poznajemy proces uzdatniania wody i oczyszczanie ścieków.
  2. Odnawialne i nieodnawialne źródła energii. Działanie elektrowni i elektrociepłowni.
1
2

PRZYKŁADY MIEJSC W NAJBLIŻSZYM OTOCZENIU, W KTÓRYM OBSERWUJE SIĘ KORZYSTNE I NIEKORZYSTNE ZMIANY ZACHODZĄCE W ŚRODOWISKU PRZYRODNICZYM
  1. Korzystne i niekorzystne działanie człowieka w najbliższym środowisku – ocena.
  2. Wpływ urbanizacji na stan wody, gleby, powietrza – kwaśne deszcze, smog, zakwity wody.
2
1

DEGRADACJA ŚRODOWISKA – PRZYCZYNY, WPŁYW NA ZDROWIE CZŁOWIEKA ORAZ ZWIĄZEK Z FORMAMI DZIAŁALNOŚCI LUDZI
  1. Katastrofy ekologiczne spowodowane działalnością człowieka – dziura ozonowa, efekt cieplarniany, jałowa gleba.
1

OBSZARY CHRONIONE ORAZ ICH ZNACZENIE W ZACHOWANIU RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ; ZASADY ZACHOWANIA SIĘ NA NICH
  1. Formy ochrony przyrody.
  2. Poznajemy obszary chronione w Polsce.
  3. Wycieczka na „łono natury”.
1
2
1

B ZAJĘCIA NADOBOWIĄZKOWE
  1. Obchody „Święta Drzewa” – współpraca z Nadleśnictwem Góra Śląska:
    a) zorganizowanie apelu okolicznościowego z udziałem członków kółka przyrodniczego klas młodszych,
    b) sadzenie drzewek i krzewów na terenie szkolnym i alei Niepodległości,
    c) opieka nad sadzonkami,
    d) wycieczka do lasu i hodowli dzikich zwierząt,
    e) aktywne włączenie się do zbiórki żołędzi (karma dla dzikich zwierząt),
    f) pogadanka na temat znaczenia i ochrony lasów.
  2. Oznaczenie drzew i krzewów na terenie przyszkolnym.
  3. Ocena zaśmiecenia terenu wokół szkoły, klasach i korytarzach.
  4. Aktywne włączenie się do zbiórki śmieci z okazji „Sprzątania Świata”.
  5. Wycieczka na wysypisko śmieci z udziałem przedstawiciela UM Wąsosza odpowiedzialnego za stan środowiska.
  6. Wycieczka do oczyszczalni ścieków.
  7. Planowanie i określenie potrzeb gospodarstwa domowego – wycieczka do sklepów różnej branży.
  8. Zorganizowanie zbiórki surowców wtórnych (włączenie do akcji całej społeczności szkolnej).
  9. Przygotowanie do powiatowych konkursów przyrodniczych – „Przyroda w obiektywie”, „Wyżynne parki narodowe w Polsce”:
    a) wykorzystanie Internetu, przeźroczy, filmów i albumów,
    b) wykonanie albumów na temat wybranych parków narodowych,
    c) udział uczniów w w/w konkursach.
  10. Poznanie ekologicznych znaków i symboli graficznych.
  11. Zorganizowanie i udział w konkursie ekologicznym.
  12. Wnioskowanie o wpisanie dębu do rejestru pomników przyrody – współpraca z UM Wąsosza:
    a) udział w sesji Rady Miejskiej Wąsosza – wręczenie podziękowań za poparcie wniosku (projektu),
    b) zorganizowanie konkursu na nadanie imienia drzewu,
    c) zorganizowanie i aktywny udział w uroczystości nadania imienia (z okazji „Dnia Ziemi”) z udziałem władz lokalnych,
    d) poznanie pomników przyrody znajdujących się na terenie Gminy Wąsosz.
  13. Przygotowanie odezwy do mieszkańców z okazji „Dnia Ziemi” – Ochrona środowiska zaczyna się od nas samych.
  14. Wykonywanie okolicznościowych plakatów i gazetek.
Opracowanie: E. Kondratowicz
(opiekunka SKE)

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie