Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Poznajmy się

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 909 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz przeznaczony dla uczniów klasy I, którzy poznają w pierwszym dniu swoich kolegów i koleżanki. Zajęcia obejmują 3 jednostki lekcyjne.


KONSPEKT ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH

Imię i nazwisko: Iwona Świątkowska
Czas: 2-3 godziny lekcyjne

Klasa: I

Temat: Poznajmy się

Cele:

Uczeń:
  • poznaje grupę,
  • doskonali swobodne wypowiadanie się na swój temat,
  • umie wyróżniać głoski w nagłosie,
  • umie wykonać z kartonu ramkę do zdjęcia, ciąć papier po wyznaczonych liniach,
  • rozpoznaje płaskie figury geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt.
Typ lekcji: zajęcia zintegrowane

Metody: słowna, oglądowa, czynna

Pomoce: figury geometryczne wycięte z kartonu, klej, nożyczki, papier kolorowy, kredki, zdjęcia dzieci, patyczki.

TOK ZAJĘĆ:

Przygotowanie: Dzieci wyciągają na ławki przyniesione pomoce. Następnie siadają w kręgu.

Właściwy tok zajęć:

  1. Witamy się: tworzymy krąg w pozycji siedzącej. N. Mówi swoje imię, dziecko siedzące po prawej stronie mówi imię N. I swoje. Następne dziecko powtarza imię N., kolegi z lewej strony i swoje. Itd.
  2. Zabawa: Imię i głoska. N. Wymawia głoski. Wstają tylko te dzieci, których imiona rozpoczynają się na podaną przez N. głoskę i podają głośno swoje imię. ( na tę samą głoskę mogą rozpoczynać się różne imiona: np.: k- Karol, Kasia, Kamil itp.)
  3. Każdy z was przyniósł dzisiaj swoje zdjęcie. N. pokazuje swoje zdjęcie i opowiada o nim. (dzieci mogą zadawać pytania). Następnie dzieci pokazują swoje zdjęcia i wypowiadają się na ich temat.
  4. N. mówi: Popatrzcie teraz na tablicę po naszej prawej stronie. Jest pusta. Znajduje się na niej tylko napis . Może ktoś spróbuje go przeczytać? ( Nasza klasa )
    Chciałabym żeby na tej tablicy znalazły się pięknie ozdobione, w kolorowych ramkach, nasze zdjęcia. Nasze ramki będą troszeczkę inne. Będą miały kształty figur geometrycznych.
  5. N. pokazuje wycięte z kartonu figury geometryczne. Dzieci nazywają poszczegól- ne figury ( koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt ).
  6. Badanie właściwości koła i trójkąta:
    • Co wam przypomina koło , co możecie nim powiedzieć?
    • Co wam przypomina trójkąt, ile ma boków?
  7. Badanie właściwości kwadratu i prostokąta:
    Każde dziecko bierze 1 kwadrat i 1 prostokąt. Porównajcie długości boków w tym samym kwadracie. Czy są równe? Jaka jest różnica między kwadratem, a prostokątem?
  8. Teraz każdy z was wybierze sobie 1 figurę, która będzie ramką do waszego zdjęcia. Usiądźcie do stolików:
    • dzieci odrysowują figurę na kartonie i wycinają,
    • przyklejają zdjęcie do kartonu,
    • ozdabiają ramkę papierem kolorowym, kredkami itp.
  9. Oglądanie wykonanych prac i ich wspólna ocena.
  10. Utrwalenie omawianych pojęć matematycznych:

    N. zadaje zagadki. Zadaniem dzieci jest podniesienie swojej pracy (zdjęcie w ramce z koła, kwadratu, prostokąta, trójkąta), jeżeli o tej jest ta zagadka. Po sprawdzeniu dzieci podchodzą do nauczycielki, która wiesza prace na tablicy.

    Zagadki:
    KOŁO- A tutaj koło przy kole;
    Wagon, semafor-to kolej.
    A kiedy kół jest tak dużo;
    To pachnie podróżą.

    KWADRAT- To jest dziwna figura, bo nie wiadomo gdzie dół, gdzie góra.
    Do góry głową czy na dół głową, zawsze wygląda jednakowo.
    Tak samo długi jest i szeroki;
    A kto nie wierzy, to niech sam zmierzy.

    PROSTOKĄT- Mamy różne .......................: bywają niskie jak ten mur,
    albo wysokie jak drapacz chmur.
    Duży to jest ściana, cała na żółto pomalowana.
    Mały to jest zeszyt i już rozumiecie? To mnie cieszy!

    TRÓJKĄT- Może być wąski albo szeroki.
    Do góry głową czy na dół głową;
    Czasem wygląda jednakowo.
  11. Dzieci siedzą w ławkach. Z patyczków układają następujące figury geometryczne:
    Ułóżcie trójkąt. Ile potrzeba patyczków?
    Ułóżcie 2 jednakowe trójkąty z 5 patyczków.
    Ułóżcie figurę z 4 patyczków.
    Ułóżcie prostokąt. Itp.
  12. Wyszukiwanie w klasie przedmiotów mających kształt omawianych figur.
  13. Pożegnanie. Żegnam wszystkich tych, którzy
    • zrobili ramkę w kształcie koła,
    • zrobili ramkę w kształcie trójkąta,
    • zrobili ramkę w kształcie kwadratu,
    • zrobili ramkę w kształcie prostokąta,
    • lubią lody.
Opracowała: Iwona Świątkowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie