Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jak organizować pracę na lekcji?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 905 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Nazywam się Małgorzata Forczek. Jestem nauczycielem matematyki w Szkole Podstawowej w Tuszowie Narodowym z Filią w Grochowem. Przedstawiam państwu swoje przemyślenia na temat: „Jak zorganizowałam pracę z uczniami przygotowując ich do sprawdzianu na zakończenie szkoły podstawowej i konkursów matematycznych? Poświęciłam kilkanaście minut lekcji, by zaplanować powtórkę przed sprawdzianem i przygotowanie do konkursów matematycznych. Plan się powiódł, moi uczniowie dobrze napisali sprawdzian i odnosili sukcesy w konkursach matematycznych. Zachęcam do przeczytania.
Jak organizować pracę na lekcji?
Cele:
  • Nakłanianie uczniów do współpracy
  • Przygotowanie do sprawdzianu, konkursów matematycznych.
Opis zastosowania metody/ techniki:
Czasem stosowałam metodę:, „ Co dzisiaj robimy?” Na początku lekcji przedstawiałam uczniom plan lekcji ( Dzisiaj chcę zacząć od sprawdzenia pracy domowej. Potem rozwiążemy zadania o.... Następnie będziemy pracować w grupach. Jak starczy czasu to .....) Uczniowie mogli zgłosić propozycje zmian, ale ja decydowałam, które z nich wziąć pod uwagę.

W klasie VI uczniowie przygotowują się do sprawdzianu. Powiedziałam uczniom, że razem powinniśmy ustalić plan pracy, bo to jest to nasza wspólna sprawa i od nas zależy, czy zdążymy się dobrze przygotować do sprawdzianu na zakończenie szkoły podstawowej. Jeśli ustalimy konkretny plan i będziemy starali się go realizować zgodnie z założonymi terminami, to na pewno wszystko się powiedzie. Podobnie postąpiłam zachęcając uczniów do udziału w Powiatowym Konkursie Matematycznym Klas VI i Międzynarodowego Konkursu Matematycznego „ Kangur”. Uczniów z pewnością dodatkowo motywował fakt, że w ubiegłym roku szkolnym jedna z uczennic startując w wyżej wymienionym konkursie uzyskując Bardzo Dobry wynik wyjechała w nagrodę na wycieczkę do Włoch.

Uczniowie, którzy wyrazili chęć udziału w Powiatowym Konkursie Matematycznym Klas VI mieli w ciągu tygodnia rozwiązać jeden test, który później oceniałam i powracałam do zadań, które uczniom sprawiły najwięcej problemów.

Uczniowie pozostali wypożyczali zadania matematyczne od tzw. bibliotekarki klasowej, które zgromadziłam w ciągu ostatnich lat swojej pracy( głównie sprawdziany na zakończenie szkoły podstawowej), powkładałam w koszulki i mam materiały do pracy z uczniami na następne lata.

Opis obserwacji klasy:
Na moją uwagę dotyczącą tego, że aby zrealizować tak ambitny plan, muszą się przygotowywać solidnie do kolejnych lekcji, przytaknęli z aprobatą, czym mile mnie zaskoczyli. Poprosili, abym przygotowywała im zadania do domu. Opłacało się poświęcić kilkanaście minut lekcji, by zaplanować powtórkę przed sprawdzianem i przygotowanie do konkursu. Mam nadzieję, że plan się powiedzie.

Wnioski:
Zwłaszcza uczniowie przygotowujący się do konkursów oddawali zadania dodatkowe w ustalonym przez nas terminie. Uczniowie słabsi również starali się oddać zadania w terminie- jednak wymagali zachęty i przypominania. Tylko jeden z uczniów nie podjął próby rozwiązywania zadań przygotowujących do sprawdzianu. Jest to uczeń, który ma orzeczenie z PPP o dostosowaniu wymagań edukacyjnych. Obecnie przygotowałam mu jeszcze inne zadania ( w postaci kolorowanek), które często rozwiązuje.


O metodzie „Co dzisiaj robimy „ uzyskałam informacje z następującej publikacji: Merrill Harmin „ Duch klasy” Warszawa 2005.
Małgorzata Forczek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie