Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Poznajemy kulturę krajów Unii Europejskiej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1705 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Projekt edukacyjny pt. "Poznajemy kulturę krajów Unii Europejskiej" przeznaczony jest dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Załozeniem prezentowanego projektu jest zapoznanie z Unią Europejską, jej symbolami, krajami członkowskimi i korzyściami płynącymi z przynalezności do wspólnoty państw.

W realizację projektu włączyli się nauczyciele klas: IIIa, IIIb, IIIc kształcenia zintegrowanego. Projekt został wdrożony w drugim semestrze roku szkolnego 2004/05, natomiast prezentacja efektów pracy nastąpiła w maju 2005 roku. Głównym założeniem opracowanego projektu była wspólna praca i działanie chętnych nauczycieli ukierunkowana na realizację celów zawartych w projekcie. Dzięki tej metodzie uczniowie uczą się: wyszukiwania informacji, wyrażania swoich myśli i opinii, efektywnej współpracy, organizowania pracy, dyskusji, kreatywności, oceniania pracy własnej i innych, znajdowania związków między różnymi treściami itp.

KOORDYNATOR DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z DNIEM UNII EUROPEJSKIEJ: mgr Danuta Krysiak, SP Radymno

CELE OGÓLNE
  • Zapoznanie z podstawowymi symbolami Unii Europejskiej
  • Zapoznanie z kulturą państw członkowskich
  • Wskazywanie na korzyści płynące z przynależności do Unii Europejskiej
  • Integrowanie społeczności szkolnej
  • Wdrażanie do kreatywnego rozwiązywania problemów
CELE SZCZEGÓŁOWE
  • Zbieranie informacji o krajach Unii Europejskiej z przewodników, encyklopedii, map. folderów, kalendarzy, czasopism; rozwijanie umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z róznych źródeł
  • Dostrzeganie korzyści płynących z przynależności do Unii Europejskiej
  • Kształtowanie umiejętności pracy w zespole
  • Wdrażanie rodziców do aktywnej współpracy ze szkołą
  • Rozwijanie poczucie odpowiedzialności za realizację powierzonych zadań w zespole
  • Efektywna współpraca w grupie
  • Prezentacja zadań zespołów na ogólnoszkolnej uroczystości zorganizowanej z okazji Dnia Unii Europejskiej
ZADANIA

Klasa IIIa

Opracowanie i wdrożenie propozycji konspektów lekcyjnych, w których w ciekawy i przystępny dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej sposób zostanie przedstawiona problematyka Unii Europejskiej. Prezentacja w dniu Unii Europejskiej kultury takich krajów jak: Francja, Wielka Brytania, Hiszpania Wykonanie flag wszystkich krajów Unii Europejskiej Nauka przez jednego ucznia wszystkich uczniów klas I-III hymnu Unii Europejskiej Wykonanie gazetki o krajach Unii Europejskiej pt. „Podróże po Europie” Przygotowanie i prezentacja informacji na temat: „Co zmieniło się z chwilą powstania wspólnoty państw u taty, u mamy, w naszych domach, u babci i u dziadka, na drogach i w miastach?”

Klasa IIIb

Zebranie i prezentacja informacji z użyciem przygotowanych rekwizytów o kolejnych krajach Unii Europejskiej: Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Grecji Wykonanie scenografii Przygotowanie i prezentacja informacji na temat: „Co zmieniło się z chwilą powstania wspólnoty państw w Europie, w sklepie i w lesie?” Przygotowanie i przeprowadzenie Testu wiedzy o krajach Unii Europejskiej Wykonanie pamiątkowych fotografii z Dnia Unii Europejskiej

Klasa IIIc

Przygotowanie zagadek o wybranych krajach Unii Europejskiej Prezentacja takich krajów jak: Włochy, Niemcy, Portugalia, Polska Wybór i prezentacja zwyczajów, muzyki oraz tańców charakterystycznych dla prezentowanych krajów Unii Europejskiej Przygotowanie i prezentacja informacji na temat: „Co zmieniło się z chwilą powstania wspólnoty państw na wsi, na granicach, na wakacjach?”

PROCEDURY OSIĄGNIĘCIA CELÓW
  • Nauczyciele chętni do realizacji projektu mogli zaproponować własną tematykę zgodną z celami projektu. Każdy realizuje te zadania, które zaproponował lub wybrał z propozycji autora projektu
  • Zrealizowanie celów było możliwe dzięki różnym rodzajom edukacji
  • Treści dostosowane były do etapów rozwoju psychofizycznego, a formy pracy były różnorodne, zawsze atrakcyjne dla dzieci (np. gry dydaktyczne, konkursy, wystawy, loteryjki obrazkowe, zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem środków dydaktycznych itp.).
  • Należało wspólnie z uczniami ustalali formę prezentacji wyników pracy.
  • Opis działań przekazywano koordynatorowi po zrealizowaniu wybranej tematyki.
OCZEKIWANE EFEKTY
  • Uczniowie objęci projektem potrafią wymienić kraje należące do Unii Europejskiej oraz ich stolice
  • Dostrzegają korzyści płynące z przynależności do wspólnoty państw
  • Potrafią zaśpiewać hymn Unii Europejskiej
  • Umieją współdziałać w grupie i podejmują działania integrujące społeczność szkolną
  • Realizacja projektu umożliwiła rodzicom uczniów współpracę ze szkołą
  • Nauczyciele włączający się w realizację projektu zdobyli nowe doświadczenia w roli nauczyciela – wychowawcy
EWALUACJA

Podsumowaniem zrealizowanego projektu była jego ewaluacja. Projekt edukacyjny pt. „Poznajemy kulturę krajów Unii Europejskiej” dostarczył wielu pozytywnych wrażeń uczniom, nauczycielom i rodzicom obecnym podczas prezentacji. W opinii dyrekcji szkoły był udanym przedsięwzięciem. Przeprowadzona ewaluacja potwierdziła celowość projektu.

Wszyscy uczniowie byli zainteresowani tematyką projektu i zaangażowani w pracę nad jego realizacją. Nauczyli się współpracować z kolegami i koleżankami, poszerzyli swoją wiedzę i wykorzystywali ją w działaniu twórczym. Dzieci po raz kolejny mogły pokazać się na tle szerszego środowiska, pokonywać bariery tremy, nabywać nowe doświadczenia i umiejętności.

Tego typu przedsięwzięcie wymagało szczególnego przygotowania, dobrej współpracy w zespołach i odpowiedzialności za powierzone zadania. Przeprowadzony na zakończenie prezentacji test wiedzy potwierdził, że uczniowie zdobyli wiele cennych informacji na temat krajów Unii Europejskiej i korzyści płynących z przynależności do tej wspólnoty państw. Uaktualniana co jakiś czas gazetka tematyczna na korytarzu szkolnym pt. „Podróże po Europie” wzbudzała niesamowite zainteresowanie przechodzących.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie