Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kto widział powietrze

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 712 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt zajęć ma dostarczyć dzieciom wiedzę o świecie z równoczesnym ukazaniem przyczyn i skutków działalności człowieka. Dotyczy przeżywania i obserwowania przyrody przez dzieci.


Temat: Kto widział powietrze? Cel: uświadomienie dzieciom faktu istnienia wokół nas powietrza jako składnika życia, zachęcenie do obserwacji, umiejętność samodzielnego myślenia, zaspokojenie naturalnej ciekawości poznawczej dziecka. Cele szczegółowe: Dziecko:
  • wie gdzie jest powietrze;
  • wie jak go zaobserwować;
  • wie, że nie należy zanieczyszczać powietrza.
Przebieg: 1. Zabawa ze szklanką. Nauczycielka pokazuje szklankę napełnioną wodą i pyta dzieci: co znajduje się w szklance? Jaka jest woda? Nauczycielka wylewa wodę , pokazuje pustą szklankę, pyta o zawartość (jest pusta), a może jest w niej powietrze? 2. Zabawa z balonikiem. Nauczycielka napełnia balonik powietrzem i pyta co jest w baloniku (powietrze), jak sprawdzić czy w baloniku jest powietrze?
      • wypuścić powietrze i skierować na rękę;
      • nadmuchany balonik zanurzyć w misce z wodą – tworzą się bąbelki).
3. Zabawa z wodą. Każde dziecko otrzymuje kubeczek z wodą i słomkę. Dmucha w słomkę, wpuszcza powietrze i obserwuje. W wodzie tworzą się bąbelki w których jest powietrze. Nauczycielka recytuje wiersz I Korczakowskiej „Bańki mydlane” Nacięta słomka i troszkę piany – wydmucham śliczne bańki mydlane. Urasta kulka tęczowa, lśniąca. Druga ją goni, leciutko trąca. Płyną w powietrzu bańki mydlane barwne jak bajki zaczarowane.
  1. „Puszczanie baniek mydlanych” – zabawa ruchowa.
Część dzieci puszcza bańki mydlane, reszta próbuje je złapać. Wnioski: powietrze jest wszędzie, nie widać go, nie ma smaku, jest potrzebne do życia .
  1. Ilustracje.
Nauczycielka pokazuje dwie ilustracje: § przedstawiającą zatłoczone chodniki, jezdnie pełne samochodów, ruch uliczny, szum; § przedstawiającą park: dużo zieleni, bawiące się dzieci na trawie. Pyta dzieci gdzie wolą spędzać czas? Rozmowa z dziećmi na temat dbania o czyste Powietrze.
  1. Wspólne oglądanie ilustracji przedstawiających teren wokół fabryk zanieczyszczających powietrze. Wnioski.
Opracowała: Musiał Beata Przedszkole nr 109 we Wrocławiu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie