Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Działalność pracowni logopedycznej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1109 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jestem nauczycielem kształcenia zintegrowanego oraz nauczycielem logopedą w Szkole Podstawowej nr 166 w Łodzi ( jest to szkoła podstawowa z oddziałami integracyjnymi ) .W marcu 2006 r. pisałam o powstaniu w mojej placówce pracowni logopedycznej. Minął niemalże rok i chciałabym podzielić się swoimi spostrzeżeniami nt jej działalności.

 Została ona zorganizowana i wyposażona przez Ogólnopolską Fundację Edukacji Komputerowej w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Pracownia posiada komputer ze specjalistycznym oprogramowaniem logopedycznym oraz tradycyjne pomoce do terapii mowy i języka. Są wśród nich walizka logopedyczna , podręczniki z kartami pracy, testy, kwestionariusze obrazkowe, ksylofon, pudełka dźwiękowe , domina itp. Pomimo braku godzin logopedii w ubiegłym roku szkolnym, bardzo zaangażowałam się w jej organizację . Mój osobisty wkład w powstanie pracowni to zagospodarowanie miejsca w sali lekcyjnej ,w której uczę swoją klasę , montaż lustra, mebli, malowanie ścian. Oprócz tego samodzielnie wykonałam pomoce ułatwiające utrwalenie korygowanych głosek-lizaki, suwaki logopedyczne, karty pracy, kostki, domina, rebusy, krzyżówki Zgromadziłam także szpatułki , piórka, słomki, buteleczki, zabawki, wiatraczki itp. pomocne przy wykonywaniu ćwiczeń motorycznych i oddechowych.

      Pracownia jest więc kompleksowo wyposażona w atrakcyjne pomoce do terapii mowy i języka. W kwietniu ubiegłego roku zaprosiłam do niej koleżanki z rady pedagogicznej i zademonstrowałam im zgromadzony tu sprzęt oraz sposób jego zastosowania. W trakcie tego spotkania zwróciłam także uwagę na problematykę zaburzeń mowy i języka.

      Od początku roku szkolnego 2006/07 prowadzę systematyczne zajęcia logopedyczne w ramach puli godzin dyrektora oraz programu zajęć pozalekcyjnych „Sukces”. Napisałam program zajęć logopedycznych w swojej szkole i przez cały czas go realizuję. We wrześniu 2006 r. przeprowadziłam wśród uczniów kl. I-III badania przesiewowe , w wyniku których okazało się , że wiele dzieci potrzebuje pomocy logopedycznej . Z powodu małej liczby godzin przeznaczonych na terapię logopedyczną (4 godz. tygodniowo) nie wszystkimi mogłam się osobiście zająć (zignorowanie problemu wad wymowy przez władze oświatowe jest odrębnym tematem, mocno akcentowanym przez PTL). W trakcie swojej pracy z dziećmi korzystam z komputerowych programów wspomagających terapię logopedyczną „ Logo Gry”, „Mówiące obrazki”, „Sfonem”, „Aplikacja logopedy”.

      Niewątpliwie uatrakcyjniają one jej przebieg i zachęcają uczniów do pracy, ale niezbędne są przede wszystkim tradycyjne metody i techniki (nieodzowne jest np. lustro). Komputer nie jest w stanie zastąpić osoby logopedy, można utrwalać dzięki niemu wywołane wcześniej głoski, wykonywać ćwiczenia fonacyjne, słuchowe, oddechowe. Komputera dzieci nie mogą także zabrać ze sobą do domu, ale praca na nim jest dla nich na pewno nagrodą i motywacją do wysiłku .Oprócz prowadzenia dotychczasowych zajęć , zamierzam zdiagnozować wśród młodszych uczniów mojej szkoły funkcjonowanie ich wzroku i słuchu . Wykorzystam w tym celu program multimedialny „Słyszę”, „Widzę” Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu. Badania te pozwolą na wykrycie u dzieci wad, które do tej pory być może nie zostały ujawnione.

       Praca logopedy daje mi wiele satysfakcji, choć na jej efekty trzeba nieraz długo czekać. Prowadzone przeze mnie zajęcia mają charakter zabaw, dzieci chętnie w nich uczestniczą. Dobrze układa się też współpraca z ich rodzicami. Staram się cały czas dokształcać i wzbogacać swój warsztat pracy. Mam nadzieję , że uda mi się pomóc jak największej liczbie dzieci , a władze oświatowe dostrzegą wreszcie problem zaburzeń mowy i przeznaczą dodatkowe godziny na ich terapię.

mgr Beata Rozumska

SP 166 w Łodzi

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie