Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Integracyjny Dzień Dziecka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1154 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz uroczystości z okazji Zintegrowanego Dnia Dziecka został zaplanowany i dostosowany do możliwości uczniów szkoły podstawowej, gimnazjalnej i dzieci niepełnosprawnych. W uroczystości wzięły udział prawie wszystkie dzieci z dysfunkcjami z naszej gminy, było to możliwe dzięki dobrej organizacji ww przedsięwzięcia, oraz zaangażowaniu nauczycieli i uczniów starszych klas gimnazjalnych . Mam nadzieję, że ta impreza będzie miłym wspomnieniem dla wszystkich uczestników.


 

SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI

Z okazji Integracyjnego Dnia Dziecka

Cele uroczystości :
  • promowanie zdrowego stylu życia,
  • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie integracja z dziećmi niepełnosprawnymi,
  • rozwijanie sprawności ruchowej, zręczności i wytrzymałości
  • zdobywanie umiejętności „zdrowej” rywalizacji i współdziałania,
  • hołdowanie idei” wspólna zabawa zbliża ludzi”
PRACE PRZYGOTOWAWCZE :
  • opracowanie scenariusza imprezy
  • wykonanie i wręczenie zaproszeń
  • przygotowanie kart startowych i dyplomów
  • zakupienie medali i poczęstunku
  • sprawdzenie i ustawienie sprzętu nagłaśniającego
  • przygotowanie sprzętu na stacjach do poszczególnych konkurencji
  • przygotowanie poczęstunku dla uczestników
Część I

Powitanie przez prowadzącą
zgromadzonych gości i uczniów szkoły
Przedstawienie zgromadzonym
harmonogramu przebiegu imprezy
Wyjaśnienie ogólnych zasad
konkurencji i zapisu na kartach
Przypomnienie podstawowych zasad bezpieczeństwa
Podanie limitu czasowego na
wszystkie konkurencje
Rozdanie kart startowych

Cześć II

      Uczestnicy rozchodzą się po różnych stacjach i rozpoczynają konkurencję.

     Na każdej stacji można uzyskać od 0 do 3 pkt. Punkty te zapisywane na karcie startowej.

     Podliczone na koniec wyłonią zwycięzców w 7 kategoriach. Przyznawane są medale i dyplomy za miejsce I, II, III. Oraz dyplomy dla zwycięskich klas w biegu sztafetowym.

Rodzaje kategorii:

Klasy 0 - III ( dziewczęta i chłopcy )

Klasy IV -VI ( dziewczęta i chłopcy )

Klasy I g - III g ( dziewczęta i chłopcy )

Dzieci niepełnosprawne

Stacja nr 1

STRZAŁ NA BARAMKĘ
( unihokej )
Potrzebne :
bramki, kije i piłki do unihokeja

     Uczniowie wykonują trzy strzały na bramkę ( odległość różna dla różnych kategorii wiekowych)

Za trzy trafienia - 3 pkt
Za dwa trafienia - 2 pkt
Za jedno trafienie - 1 pkt
Za zero trafień - 0 pkt

Stacja nr 2

SLALOM ROWEROWY
Potrzebne : rowery, pachołki, stoper

     Pokonanie slalomu rowerowego przez uczniów, Punkty ustala się wg podanych limitów czasowych dla różnych kategorii wiekowych.

Czasy dla klas w minutach
Klasy 0- III
1 pkt - powyżej 6
2 pkt - 4 -5,9
3 pkt - do 4

klasy IV – VI
1 pkt - powyżej 5
2 pkt - 3 – 4,9
3 pkt - do 3
klasy Ig – IIIg
1 pkt - powyżej 4
2 pkt - 2 - 3,9
3 pkt - do 2

Stacja nr 3

STRĄCANIE PUSZEK

     Potrzebne: 10 puszek metalowych, piłeczki do tenisa
     Strącanie piłeczkami do tenisa ustawionych puszek (odległość różna dla różnych kategorii wiekowych), każdy ma 3 rzuty.
strącenie 0,1,2,3,4 puszek - 1 pkt
strącenie 5,6,7 puszek - 2 pkt
strącenie 8,9,10 puszek - 3 pkt

Stacja nr 4

RZUTY DO CELU
Potrzebne: woreczki z grochem, kubły plastykowe

Rzuty trzema woreczkami gimnastycznymi do ustawionych w różnych odległościach kubełków,(odległość różna dla różnych kategorii wiekowych)

Za trzy trafienia - 3 pkt
Za dwa trafienia - 2 pkt
Za jedno trafienie - 1 pkt
Za zero trafień - 0 pkt

Stacja nr 5

STRZAŁY NA BRAMKĘ ( piłka nożna)
Potrzebne : bramka, piłki
Trzy strzały do bramki (odległość różna dla różnych kategorii wiekowych)

Za trzy trafienia - 3 pkt
Za dwa trafienia - 2 pkt
Za jedno trafienie - 1 pkt
Za zero trafień - 0 pkt

Stacja nr 6

RÓWNOWAŻNIA
Potrzebne : ławeczki gimnastyczne

Przejście po odwróconych ławeczkach, każda utrata równowagi i zejście z ławeczki to punkt mniej.
Za trzy potknięcia - 0 pkt
Za dwa potknięcia - 1 pkt
Za jedno potknięcie - 2 pkt
Za zero potknięć - 3 pkt

Stacja nr 7

SKAKANKA
Potrzebne : skakanki, stoper

Tutaj liczymy ilość przeskoków ( technika dowolna)w czasie 30s. według limitów czasowych innych dla każdej kategorii wiekowej, przyznawane są punkty:

klasy 0- III
1 pkt - 0- 19
2 pkt - 20 -39
3 pkt - powyżej 40

klasy IV – VI
1 pkt - 10-28
2 pkt - 30 – 49
3 pkt - powyżej 50

klasy Ig – IIIg
1 pkt - 20 -30
2 pkt - 40 – 59
3 pkt - powyżej 60

Stacja nr 8

SZTANGA
Potrzebne : dwie sztangi ( cięższa i lżejsza), stoper

Ilość podniesień sztangi w czasie 30s, w dwóch kategoriach wiekowych, decyduje o ilości przyznawanych punktów ( dla chłopów i dziewcząt jest różna sztanga) N- niepełnosprawni

klasy 0 - IV + N

1 pkt – do 20 powtórzeń
2 pkt – do 30
3 pkt – powyżej 30

klasy VI - IIIg
1 pkt - do 50 powtórzeń
2 pkt - do 60
3pkt - powyżej 60

Stacja nr 9
RZUT PIŁKĄ LEKARSKĄ na odległość

Potrzebne :piłki lekarskie 2 i 3 kg, 3 pachołki, taśma miernicza,3 rodzaje piłek dla różnych kategorii wiekowych, mierzona jest odległość rzutu i na tej podstawie są przyznawane punkty. Lżejsze piłki dla klas młodszych i dziewcząt.

Oznaczenia (dz) – dziewczęta, (chł) - chłopcy
klasy 0 - III
1 pkt - do 3 m
2 pkt - do 4 m
3 pkt - powyżej 4 m

klasy IV – VI
1pkt – do 4 m
2 pkt – do 5 m
3 pkt – powyżej 5m

klasy Ig – IIIg
1pkt - do 8 m (dz), do 10 m (chł)
2 pkt - do 9 m ( dz), do 12 m ( chł)
3 pkt - powyżej 9m (dz), powyżej12m (chł)

Stacja nr 10

RZUT BERETEM
Potrzebne : beret z tekturowym kołem, taśma miernicza

     Zabawna konkurencja, gdzie dowolną techniką wykonywany jest rzut beretem na odległość. Punkty również przyznawane w różnych kategoriach wiekowych. Ustalenie limitów odległościowych zależy od jakości beretu

Uwagi do realizacji:
  • na każdej stacji znajduje się przynajmniej jedna osoba dorosła – nauczyciel,
  • każda stacja posiada różne stopnie trudności dostosowane do wieku i sprawności dzieci,
  • przy osobach niepełnosprawnych dopuszczona pomoc osób trzecich,
CZĘŚĆ III

     Po zakończeniu części II, organizatorzy podliczają punkty aby wyłonić zwycięzcę. W tym czasie odbywają się klasowe biegi sztafetowe w trzech kategoriach.
Klasy 0 - 3
Klasy 4 - 6
Klasy I g - III g
     W każdym biegu biorą udział dwie uczennice i dwóch uczniów z danej klasy.

      Po zakończonych biegach wszyscy uczestnicy przechodzą do stołówki szkolnej na mały poczęstunek( herbata, pączek itp.) Prowadzący wypisują dyplomy i przygotowują wszystko do dekoracji.

CZĘŚĆ IV
  1. Ogłoszenie wyników
  2. Rozdanie dyplomów i medali dla zwycięzców
  3. Wszystkie dzieci niepełnosprawne otrzymują pamiątkowy medal uczestnictwa w imprezie i specjalne podziękowania.
  4. Podziękowanie gościom za przybycie i dzieciom za przygotowanie i wspólną zabawę.
     Karta startowa dla każdego uczestnika powinna zawierać imię i nazwisko ucznia, ilość punktów przyznanych w różnych konkurencjach, podpis nauczyciela z każdej stacji. Dla ułatwienia stosuję różne kolory kary oznaczające różne kategorie wiekowe.


opracowała: Ilona Marczak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie