Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Powitanie wiosny w szpitalu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1541 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przygotowany przeze mnie scenariusz konkursu Powitanie wiosny w szpitalu przeznaczony jest dla uczniów – pacjentów szpitala dziecięcego ze szkół podstawowych i gimnazjów, przebywających na różnych oddziałach szpitalnych, którzy mogą uczestniczyć we wspólnym spotkaniu. Może być przeprowadzony nie tylko w pierwszy dzień wiosny, ale także w dowolnie wybranym terminie tej pory roku. Pewne pomysły i zadania można wykorzystać, przygotowując spotkanie integracyjne podczas wyjazdu typu zielona szkoła.

Scenariusz konkursu ogólnoszpitalnego „Powitanie wiosny w szpitalu”
Cele konkursu:
  • Rewalidacja i terapia dzieci chorych.
  • Pokonywanie bariery adaptacyjnej do warunków szpitalnych.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
  • Kształtowanie umiejętności szlachetnego współzawodnictwa.
  • Odprężenie i radość.
  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej i plastycznej.
  • Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
  • Kształtowanie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem polskim.
Formy i miejsce realizacji:
  • konkurs wewnątrzszkolny i wewnątrzszpitalny,
  • podczas zajęć dodatkowych,
  • sala stołówki szpitalnej.

Regulamin konkursu:
  1. W konkursie biorą udział chętni uczniowie zarówno szkoły podstawowej, jak i gimnazjum, których stan zdrowia pozwala uczestniczyć we wspólnym spotkaniu pacjentów z różnych oddziałów szpitala.
  2. Podział na drużyny w sali prowadzenia konkursu : Drużyna Neurologii i Rehabilitacji, Drużyna Chirurgii i Oddziału I Wewnętrznego, Drużyna Laryngologii (podział jest dowolny).
  3. Konkurencje zapowiada i objaśnia prowadzący nauczyciel, zadania do wyboru losują przedstawiciele drużyn (za każdym razem inna osoba).
  4. Każda drużyna startuje we wszystkich konkurencjach jako całość bądź wyznaczając swojego reprezentanta lub reprezentantów.
  5. Za każde zadanie od 1 do 3 punktów.
  6. Wynik danej konkurencji ogłasza prowadzący . Punkty na planszach z nazwą drużyny zapisuje wyznaczony nauczyciel. Na zakończenie oblicza on i zapisuje ostateczną punktację; plansze z wynikami prezentowane są przez przedstawiciela danego zespołu.

Nagrody:
  1. Dyplom dla drużyny.
  2. Imienne dyplomy dla każdego członka drużyny (wręczane na poszczególnych oddziałach szpitala po zakończeniu konkursu).
  3. Drobny upominek dla każdego pacjenta uczestniczącego w spotkaniu, także spoza drużyny – długopis i kolorowe karteczki, żeby napisać wiosenne życzenia dla przyjaciela.
Przebieg konkursu:
  1. Powitanie.
  2. Podział na drużyny.
  3. Konkurencje.
  4. Prezentacja wyników i wręczanie nagród (dyplomu dla drużyny i drobnego upominku), rozdanie słodyczy.
  5. Pożegnanie.

Konkurencje:
Konkurencja 1.

Wiosenny wiatr toczy piłeczki.
Dmuchanie gotowych, papierowych piłeczek wykonanych techniką origami do wyznaczonej mety. Po jednym zawodniku z każdej drużyny. Punkty za kolejność wykonania zadania.

Konkurencja 2.

Zaszyfrowane zagadki.
Rozszyfrowanie i odgadnięcie zagadki. W wylosowanej kopercie kartka z zaszyfrowaną zagadką i klucz do szyfru. Zadanie dla całej drużyny. Punkty za kolejność wykonania zadania Rozszyfrowany tekst odczytuje reprezentant drużyny. Tłem muzycznym tego zadania śpiew ptaków odtwarzany z płyty CD.

Zagadka 1.
Korzystając z podanego szyfru, odczytaj, a następnie odgadnij zaszyfrowaną zagadkę.

Szyfr
__________________________________________________
1-a 2-ą 3-b 4-c 5-ć 6-d 7-e 8-ę 9-f 10-g 11-h 12-i 13-j

14-k 15-l 16-ł 17-m 18-n 19-ń 20-o 21-ó 22-p 23-r 24-s

25-ś 26-t 27-u 28-w 29-y 30-z 31-ź 32-ż


… … … … … … / … … … … … … … / … … …
24 16 20 19 4 7 / 17 20 4 18 12 7 13 / 13 27 32
… … … … … … … … … …/
22 23 30 29 10 23 30 7 28 1
… / … … … … … … … … / … … … … … … … … … … …/
28 / 22 12 7 23 28 24 30 7 / 15 12 24 26 14 12 / 24 26 23 20 12/
… … … … … …!
6 23 30 7 28 1 /
… … … … / … … … … … … … / … … … … / … … /
28 12 8 4 / 28 7 24 7 15 7 13 / 13 7 24 26 18 1 /
… … … … … … …, /
25 28 12 7 4 12 7 /
… … … / … … … … … … … / … … … … … … … /__________
10 6 29 / 14 23 21 15 27 13 7 / 17 12 7 24 12 2 4

… … … … … … … …


Zagadka 2.
Korzystając z podanego szyfru, odczytaj, a następnie odgadnij zaszyfrowaną zagadkę.

Szyfr
__________________________________________________
1-a 2-ą 3-b 4-c 5-ć 6-d 7-e 8-ę 9-f 10-g 11-h 12-i 13-j

14-k 15-l 16-ł 17-m 18-n 19-ń 20-o 21-ó 22-p 23-r 24-s

25-ś 26-t 27-u 28-w 29-y 30-z 31-ź 32-ż

… … / … … / … … … … … … / … … / … … … … … …, /
4 20 26 20 3 8 6 30 12 7 30 1 3 27 6 20 28 1

… … / … … / … … … / … … … / … / … … … … … /
4 20 18 1 22 21 16 24 12 8 28 30 12 7 17 12
… … … … …?
4 11 20 28 1
… … … … … … / … … … … … … … / … … /
6 23 20 3 18 7 28 30 18 20 24 30 2 13 2
… … … … … … … … … …, /
24 26 28 20 23 30 7 18 12 1
… … … … / … … … … … … … / … … … /
15 7 4 30 22 23 1 4 27 13 2 3 7 30
… … … … … … … … … … ….
28 29 26 4 11 18 12 7 18 12 1

… … … … … … … …


Zagadka 3.
Korzystając z podanego szyfru, odczytaj, a następnie odgadnij zaszyfrowaną zagadkę.

Szyfr
__________________________________________________
1-a 2-ą 3-b 4-c 5-ć 6-d 7-e 8-ę 9-f 10-g 11-h 12-i 13-j

14-k 15-l 16-ł 17-m 18-n 19-ń 20-o 21-ó 22-p 23-r 24-s

25-ś 26-t 27-u 28-w 29-y 30-z 31-ź 32-ż



… … … … … … … / … … … / … … … … … … … … , /
13 7 24 30 4 30 7 25 22 12 28 24 30 29 24 26 14 20
… … / … … … … , /
4 20 32 29 13 7
… … … … … … … / … … … / … … … / … … … … … … , /
13 7 24 30 4 30 7 18 12 4 18 12 7 23 20 25 18 12 7

… / … … / … … … … … … / … … … … … /
1 20 18 25 17 12 1 16 20 25 18 12 7 10
… … … … … … … … / -
22 23 30 7 3 12 13 7
… … … … … / … … … / … / … … … … … … … !
22 20 28 12 7 18 1 17 20 28 12 20 25 18 12 7

… … … … … … … … … … …

Przerywnik muzyczny.

Nauka ze słuchu piosenki pt. „Przyszła pani Wiosna” z akompaniamentem gitarowym nauczyciela, przy rozdanych na kartkach tekstach. Śpiewu uczą się wszystkie drużyny razem oraz chętni spoza drużyn. Jest to przygotowanie do ostatniej konkurencji – śpiewanie piosenki o wiośnie.

„Przyszła pani Wiosna”

1.Wiosna już, kwitnie kwiat,
kolorowy cały świat.
Śpiewa ptak, szumi las,
jaki piękny czas.

Długiej nocki coraz mniej.
Słońce świeci, że aż hej!
Śpiewa ptak, szumi las,
jaki piękny czas.

2. Rośnie nam w polu kłos
i strumyka słychać głos.
Śpiewa ptak, szumi las,
jaki piękny czas.

Wszystko budzi się ze snu,
pani Wiosna przyszła tu.
Śpiewa ptak, szumi las,
jaki piękny czas.


Konkurencja 3.

Żabki skaczą do wody.
Kierowanie skokami gotowej, papierowej żabki wykonanej techniką origami do wyciętej z kartonu tafli wody. Przed startem krótki trening poruszania żabką. Po jednym zawodniku z każdej drużyny. Punkty za kolejność wykonania zadania.

Konkurencja 4.

Wesoła rymowanka o wiośnie.
Układanie czterowersowej rymowanki. W wylosowanej kopercie kartka z pierwszą linijką tekstu. Zadanie dla całej drużyny. Punkty za kolejność wykonania zadania. Gotowy tekst odczytuje reprezentant drużyny. Tłem muzycznym tego zadania odtwarzana z płyty CD piosenka pt. „Wszystko kwitnie wkoło” zespołu „Skaldowie”.

Rymowanka 1.
Zima już odeszła, wiosna zapukała

Rymowanka 2.
Idzie wiosna polem, łąką

Rymowanka 3.
Rozpoczęła wiosna radosne spotkania

Przerywnik muzyczny.
Przebieg jak wyżej.

Konkurencja 5.

Odgadnij, jaka to czynność.
W wylosowanej kopercie temat krótkiej scenki pantomimicznej. Przedstawia reprezentant danej drużyny, członkowie pozostałych drużyn odgadują. Ocena obejmuje poprawność przedstawienia czynności, pomysł i sposób wykonania.


Scenka 1.
Kopanie ziemi szpadlem i grabienie grabiami.

Scenka 2.
Sadzenie roślin w ogródku i podlewanie grządek.

Scenka 3.
Opalanie się w wiosennym słońcu.


Konkurencja 6.

Kto najszybciej napompuje balon?
Balon losuje i pompuje reprezentant drużyny. Punkty według kolejności wykonanego zadania. Następnie część druga (dla całej drużyny) - ozdabianie balonu wzorami, które kojarzą się z wiosną (malowanie kolorowymi pisakami niezmywalnymi). W tej części ocena obejmuje pomysł i wykonanie.

Przerywnik muzyczny.
Przebieg jak wyżej.

Konkurencja 7.

Bukiet pani Wiosny.
Rysowanie pastelami olejnymi i kredkami ołówkowymi na kartonie bukietu pani Wiosny. Zadanie dla całej drużyny. Eksponowanie prac w ozdobnych ramach przygotowanych przed konkursem. Ocena obejmuje pomysł i wykonanie. Tłem muzycznym w tej konkurencji kolejny fragment odtwarzanego z płyty CD śpiewu ptaków.


Konkurencja 8.

Śpiewanie piosenki o wiośnie.
Zadanie dla całej drużyny (mogą wspomagać chętni spoza drużyny). Śpiewanie z akompaniamentem gitarowym nauczyciela; teksty na kartkach. Ocena obejmuje charakter wykonania i zaangażowanie wykonawców.



Ewa Żułma
Zespół Szkół przy Klinicznym Szpitalu Dziecięcym w Dziekanowie Leśnym

Źródła zagadek i utworów muzycznych:

1. Kownacka M. Razem ze słonkiem. Wiosna , WSiP, Warszawa 1991.
2. Kalinowski A. Mamo, tato – bawcie się z nami! , Nasza Księgarnia, Warszawa 1987.
3. Kownacka M. Razem ze słonkiem. Przedwiośnie , WSiP, Warszawa 1990.
4. Przyszła pani wiosna (sł. A. Markowa, melodia popularna z XVII w.), w: Socha J., Nasze muzykowanie. Podręcznik do nauki muzyki dla klasy 1 – 3, WSiP, Warszawa 1997.
5. Ptasi poranek w lesie, SCD 046 2, SOLITON 2004.
6. Wszystko kwitnie wkoło, (muz. A. Zieliński, sł. M. Bobrowski), Skaldowie Malowany dom, PNCD 743, P.P. ”Polskie Nagrania”.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie