Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Nauka gry w kwadrant piłką siatkową

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4056 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

KONSPEKT
lekcji wychowania fizycznego dla klasy I szkoły ponadgimnazjalnej.

TEMAT: Nauka gry w kwadrant piłka siatkową.


Izabela Białek
Choszczno; 10 03 2004r.
Zespół Szkół Nr1
Choszczno

KONSPEKT
lekcji wychowania fizycznego dla klasy I szkoły ponadgimnazjalnej.

TEMAT: Nauka gry w kwadrant piłka siatkową.

ZADANIA:
  1. Poznawcze: przepisy gry w kwadrant piłka siatkową.
  2. Kształcące: szybkość poruszania się i technika zagrywki.
  3. Wychowawcze: gra fair – play

Cele:
  1. Stosowanie poznanych form ruchowych na lekcjach wychowania fizycznego w czasie wolnym.
  2. Wyzwalanie inwencji twórczej w postaci ruchu do muzyki.
  3. Propagowanie gier i zabaw rekreacyjnych.

Uczeń po zajęciach:
  • umie wytłumaczyć podstawowe zasady gry w kwadrant piłką siatkową,
  • umie przeprowadzić rozgrzewkę w postaci zabaw,
  • wie co to jest cecha motoryczna i umie określić co nazywamy szybkością,
  • poprawił technikę wykonania zagrywki górnej.

Klasa: I c
Liczba ćwiczących: 20
Liczba niećwiczących: 4
Miejsce: Hala sportowa
Przybory: Piłka siatkowa, magnetofon, kaseta, kreda.

TOK LEKCJI
CZĘŚĆ WSTĘPNA - 4 minuty
  1. Zbiórka.
  2. Sprawdzenie obecności.
  3. Zapoznanie z tematem lekcji.

CZĘŚĆ PRZYGOTOWUJACA - 15 minut
  1. Zabawa ożywiająca "berek – kibelek".
    Dwie wyznaczone osoby gonią pozostałe. Złapana osoba wykonuje klęk jednonóż i jedną rękę wystawia w bok. Aby mogła ona ponownie brać udział w zabawie inna osoba musi usiąść jej na kolanie i ręką opuścić rękę partnera do dołu. Osoby goniące zmieniają się.
  2. Zabawa "berek – krzyżak".
    Dwie osoby gonią pozostałe z pałeczką sztafetową. Jeżeli kogoś złapią przekazują mu ta pałeczkę. Aby uchronić się przed złapaniem dwie osoby musza wykonać leżenia przodem na krzyż.
  3. Zabawa do muzyki "wycieraczki".
    W kole w siadzie skrzyżnym wszyscy klaszczą na osiem taktów o swoje uda na zmianę o plecy koleżanki z prawej i o plecy koleżanki z lewej. Następnie po kolei każda osoba również na osiem taktów wykonuje wybrana przez siebie częścią ciała ruchy naśladujące ruch wycieraczek samochodowych.
  4. Zabawa do muzyki "lustro".
    Uczennice stoją w dwóch szeregach. Wyznaczony szereg wykonuje ruchy do muzyki naśladujące czynności życia codziennego np. mycia okien. II szereg (osoba naprzeciwko) ma dane ruchy naśladować na zasadzie odbicia lustrzanego. Późnij następuje zmiana. Naśladujemy ruchy np. praca w ogródku, przenoszenie ciężkich przedmiotów itp.

CZĘŚĆ GŁÓWNA - 20 minut
  1. Podział klasy na dwa zespoły.
  2. Omówienie zasad gry.
    Jedna drużyna stoi w bazie, druga w polu. Pierwsza osoba z bazy wykonuje zagrywkę siatkarską w pole przeciwnika. Po prawidłowym zagraniu biegnie do 1 bazy, jak zdąży to do 2 i 3 i wraca z powrotem. Biegnie dopóki, któraś osoba z pola złapie piłkę i rzuci ją z powrotem za linię "baza". Gdy osoba biegnąca jest między bazami w momencie mijania piłki przez linię "baza" wraca do ostatniej przebiegniętej bazy i czeka na zagrywkę następnej osoby z grupy. Ta osoba, która przebiegnie wszystkie bazy zdobywa 1 pkt dla drużyny. Drużyna z pola zdobywa punkt wtedy, gdy ktoś z ich zespołu złapie piłkę nad głową. Zmiana zespołów następuje gdy drużyna zagrywająca zepsuje zagrywkę ( piłka nie minie wyznaczonej linii) lub nastąpi tzw. "skucie". Skucie następuje wówczas gdy osoba z pola złapie piłkę z powietrza i dotknie nią osobę biegnącą między bazami. Wygrywa drużyna, która zdobędzie określoną liczbę punktów np. 15.
  3. Gra.

CZĘŚĆ KOŃCOWA - 6 minut
  1. Zabawa uspakajająca "miejsce".
    Uczennice siedzą na obwodzie koła, w kołach narysowanych kredą. Jedna osoba stoi w środku i rzuca hasło: zmieniają miejsca blondynki. Wszystkie uczennice o jasnych włosach zmieniają miejsce (osoba w środku tez zajmuje miejsce). Kto nie znajdzie miejsca wchodzi do środka koła i wykonuje określone ćwiczenie np. 10 przysiadów. Następnie wydaje inne hasło np. zmieniają miejsca osoby w białych koszulkach, itd.
  2. Zbiórka.
  3. Podsumowanie lekcji.
  4. Zakończenie lekcji okrzykiem.

Opracowała:
Izabela Białek
Zespół Szkół Nr1
Choszczno

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie