Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Metoda - Podążaj za dzieckiem - realizowana w Mrowiskach

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 933 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

CO TO JEST MROWISKO ?

     Popularność nauczania języków obcych w przedszkolach i początkowych klasach szkół podstawowych z roku na rok wzrasta. Jest to niewątpliwie efektem zrozumienia wagi znajomości języków obcych we współczesnym świecie. Rodzice coraz częściej uświadamiają sobie tą potrzebę. Dlatego właśnie powstały M R O W I S K A - miejsca, gdzie najmłodsi mogą rozpocząć swoją przygodę z językiem obcym.

ZAŁOŻENIA METODY
     Dla dzieci w wieku od 2 do 9 lat opracowałam metodę FOLLOW THE CHILD, tworząc ten kurs opierałam się na założeniach pedagogicznych osób, które od lat pracują z dziećmi-sław z dziedziny nauczania małych dzieci. Maria Montessori oraz Glen Doman to światowe autorytety z dziedziny dziecięcej psychologii, pedagogiki i metodyki nauczania języków obcych.
     Maria Montessori – najważniejsze założenia pedagogiki Montessori realizowane w trakcie naszych kursów dla dzieci to: rozwijanie samodzielności i wiary we własne siły, rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy, uczenie przez działanie – dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielami. ‘Obserwacja, jest kluczem dorosłych do poznania świata dziecka’. Nauczyciel z szacunkiem i uwagą obserwuje postępy i trudności dziecka, jest jego przewodnikiem. Ważny jest również indywidualny tok rozwoju każdego dziecka: dziecko jest serdecznie przyjęte, znajduje uwagę i indywidualna opiekę nauczyciela. Pracuje według własnego tempa i możliwości, podejmując zadania do których jest już gotowe.
     Glen Doman – amerykański specjalista w dziedzinie badania inteligencji małego dziecka.
     W książce pt. "How to Multiply Your Baby’s Intelligence" pokazał wspaniałość ludzkiego umysłu, który odpowiednio uczony jest w stanie osiągnąć wielką sprawność, niezależność, wiele umiejętności. Doman zajmuje się uczeniem małych dzieci. Jego odkrycia dotyczą przede wszystkim wzrostu i rozwoju mózgu, warunków niezbędnych do rozwoju inteligencji u dziecka, pasji z jaką dziecko się uczy. "Dzieci są wspaniałymi uczniami" twierdzi Doman, "jest łatwo wychować z małego dziecka geniusza przed 6 rokiem życia. Pierwsze 6 lat życia jest skarbem nie do zmierzenia." Niezwykle ciekawe są spostrzeżenia tego naukowca dotyczące dziecięcego mózgu "mózgi naszych dzieci wzrastają w takim stopniu, w jakim my dajemy im możliwości wzrastania"

AUTORSKA METODA PODĄŻAJ ZA DZIECKIEM
     Ponieważ uważam, że wykorzystanie wyłącznie tylko jednej metody nauczania dzieci nie jest odpowiednie dla każdego dziecka, stworzyłam kurs PODĄŻAJ ZA DZIECKIEM (Follow the Child), którego założenia opierają się zarówno na tezach Montessori, jak również na badaniach dziecięcego mózgu i dziecięcej inteligencji prowadzonych przez wybitnych naukowców, w tym G. Domana.
     Z wieloletniej praktyki i ścisłej współpracy z metodykami oraz z obserwacji zachowań dzieci wynika podstawowe założenie naszego kursu. "Aby wspierać dziecko we wszechstronnym rozwoju, językowym, fizycznym, kulturowym, społecznym, aby wspierać jego potencjał, twórczą aktywność oraz umiejętność szybkiego przyswajania wiedzy należy PODĄŻAĆ ZA DZIECKIEM". Staramy się pilnie obserwować "nasze" dzieci po to, aby móc włączyć się w ich życie, wykorzystać ich naturalna chęć rozwoju i ukierunkować na język obcy.
     Dziecko najpierw rozumie a potem mówi – ta bierna znajomość przychodzi znacznie wcześniej, a gdy zaczyna się proces formułowania słów a potem prostych zdań często dziecko przekręca wyrazy, niepoprawnie odmienia poszczególne słowa, czy też mówi niezbyt wyraźnie – tak, że tylko jego rodzice rozumieją te słodkie wypowiedzi. Tak samo wygląda proces przyswajania języka obcego – my staramy się włączyć w ten proces uczenia mowy i rozumienia języka tak aby język polski nie był jedynym rozumianym przez dziecko. Często zdarza się u ‘naszych’ dzieci, ze żegnają się tylko i wyłącznie po angielsku: ‘bye bye’ zamiast: ‘pa pa’. Czasami pierwsze określenia kolorów lub liczb usłyszymy również w obcym języku – w języku z którym dziecko jest oswajane na zajęciach. Nie jest to bynajmniej powód do zmartwień – na polską wersję i tak przyjdzie czas. Uważam, że wczesne wprowadzanie drugiego języka to wspaniały prezent jaki dziecko może otrzymać od swoich rodziców. Możemy podążać za naturalnym instynktem poznawczym dziecka i wprowadzać je w świat języka obcego.

NAUCZYCIELE
     Nasi nauczyciele specjalizujący się w nauczaniu dzieci w wieku od 2 do 9 lat to wykwalifikowani pedagodzy z doświadczeniem w pracy z dziećmi, którzy realizują założenia kursu PODĄŻAJ ZA DZIECKIEM. Osoby te uczą języka angielskiego i niemieckiego. Nauczanie dzieci wymaga od nich nie tylko pomysłowości i cierpliwości, ale przede wszystkim elastyczności w podejściu do każdego dziecka indywidualnie, oraz doskonałej znajomości języka, którego uczą.
     "Staramy się, aby każda lekcja była przygodą dla naszych małych uczniów. A nasz sukces pedagogiczny to uśmiech, cierpliwość, życzliwość, pomoc i wsparcie dla naszych słuchaczy."

MIEJSCE NAUKI
     Uważam, że bardzo ważne jest miejsce gdzie dzieci zaczynają swoją przygodę z językiem obcym. Często są to dzieci, które nie są jeszcze oswojone z przedszkolem, a MROWISKO jest dla nich pierwszą instytucją gdzie spotykają inne dzieci, gdzie jest pani, a nie tylko mama. Dlatego tym ważniejsze jest dla nas to, aby miejsce to było dla dziecka przyjemne. MROWISKO jest bajkowe, kolorowe, siedzimy na dywanie lub na kolorowych krzesełkach, otaczają nas poduchy, zabawki, misie, lalki. Otoczenie musi wspomagać naturalny rozwój osobowości dziecka. Dziecko będzie się chętnie uczyć jeżeli się będzie czuło szczęśliwe.
     MROWISKO to bajkowa kraina, w której dziecko czuje się jak w swoim pokoju i chętnie do niego wraca.

Opracowała: mgr Magdalena Mekin
Szkoła Języków Obcych ant

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie