Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Metoda Dobrego Startu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 666 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Jest to metoda stymulacyjno-korekcyjna przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Jej podstawowym założeniem jest usprawnianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, która wpływa w sposób istotny na osiąganie dojrzałości szkolnej. Metoda ta może być wykorzystywana w celu wyrównywania zaburzeń parcjalnych u dzieci w wieku szkolnym.

Modyfikacje MDS (Metody Dobrego Startu) nawzajem się uzupełniają, stanowiąc kolejne etapy pracy stymulacyjno-terapeutycznej, początkowo na materiale nieliterowym, a następnie na materiale obejmującym litery drukowane i pisane.

Struktura zajęć MDS jest następująca:

1. Zajęcia wprowadzające.
2. Zajęcia właściwe:

  • ćwiczenia ruchowe;
  • ćwiczenia ruchowo-słuchowe;
  • ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe.
    3. Zajęcia końcowe.

    Podczas zajęć wprowadzających dzieci koncentrują uwagę na rozpoczynających się ćwiczeniach, usprawniają niektóre funkcje psychomotoryczne, głównie motorykę, językowe oraz orientację w schemacie ciała i przestrzeni.

    Podstawowa część zajęć to zajęcia właściwe. Zawierają trzy rodzaje ćwiczeń. Ćwiczenia ruchowe usprawniają motorykę dużą i małą, aktywizując analizator kinnestetyczno-ruchowy. Ćwiczenia ruchowo-słuchowe mają aspekt ruchowy i dźwiękowy (piosenka). W ćwiczenia te zaangażowane są dwa analizatory: kinestetyczno-ruchowy i słuchowy. Ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe mają aspekt ruchowy, dźwiękowy (piosenka) i wizualny (figura geometryczna, litera). Angażują trzy analizatory: kinestetyczno-ruchowy, słuchowy i wzrokowy.

    Na zakończenie przeprowadzamy krótkie ćwiczenia relaksacyjne. Stosujemy zajęcia wyciszające, takie jak delikatny masaż, ćwiczenia logopedyczne-oddechowe i usprawniające artykulatory.

    Do zajęć grupowych wchodzą dzieci i dorośli: nauczycielka (terapeutka) oraz osoby wspierające, np. rodzice, studenci.

    Zajęcia grupowe najczęściej prowadzą dwie osoby: zawsze ta sama nauczycielka (terapeutka) i osoba towarzysząca, która może się zmieniać.

    Zajęcia z dzieckiem przedszkolnym, prowadzone Metodą Dobrego Startu odbywają się w formie zespołowej. Ćwiczenia te mogą być prowadzone z całą lub połową grupy. Wybór wzorów, odrzucenie niektórych z nich (zbyt trudne), szybkość ich opracowania uzależniamy od poziomu rozwoju psychomotorycznego dzieci objętych ćwiczeniami. Warunkiem skuteczności stosowania tej metody jest dokładne wykonanie ćwiczeń. W pracy z dziećmi "ryzyka dysleksji" modyfikacja MDS "Od piosenki do literki - część l" może służyć utrwaleniu wybranych liter, np. tych które są często mylone ze względu na podobieństwo kształtu: b, d, p lub rzadko występujących, np. f, ł.


    Krystyna Telus
    Przedszkole Nr 6 w Opocznie

  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie