Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Poznaję drzewa iglaste

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1919 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz można przeprowadzić na zajęciach z edukacji polonistyczno – przyrodniczej w klasie I. Rozpoznawanie naturalnych okazów i przyporządkowanie szyszek do odpowiednich gałązek pobudza naturalną ciekawość uczniów i wyzwala u nich chęć działania.

Scenariusz zajęć z edukacji polonistyczno- przyrodniczej w klasie I

mgr Bożena Piotrowska

Temat dnia: Naucz się rozpoznawać drzewa iglaste.

Temat zajęć: Poznaję drzewa iglaste.

Cele:
  • poznanie wiadomości na temat drzew iglastych występujących w naszych lasach;
  • rozwijanie umiejętności słuchania i odpowiadania na pytania;
  • dbałość i estetyka podczas wykonywania prac;
  • rozwijanie umiejętności czytania i kształtnego pisania.
Środki dydaktyczne: gałązki i szyszki drzew iglastych, karty pracy, papier, nożyczki, kredki, wycinanka.

Przebieg:
  1. Rozmowa na temat drzew iglastych rosnących w polskich lasach. przypomnienie nazw drzew poznanych na poprzednich zajęciach
    • omówienie różnic w wyglądzie drzew iglastych ( zdjęcia, tablice informacyjne).Zwrócenie uwagi na pokrój drzew, różnice w wyglądzie szyszek i liści.
    • Zapoznanie uczniów z informacjami na temat drzew iglastych.
  2. Rozpoznawanie naturalnych okazów- przyporządkowywanie szyszek do odpowiednich gałązek.
  3. Wykonanie kart do albumu drzew.
  4. Zaśpiewanie piosenki „Posypały się listeczki”. Taniec przy piosence.
    • Z jakich drzew iglastych sypią się jesienią listeczki?
  5. Przypomnienie poznanych liter.
    • zapisanie poznanych liter na tablicy
    • połączcie liniami małe i wielkie litery
    • podkreślcie litery oznaczające samogłoski
  6. Czytanie i pisanie wyrazów i zdań.
  7. Zabawa przy piosence „Posypały się listeczki”.
  8. Pisanie z pamięci.
    • zapisanie przez nauczyciela pierwszego zdania na tablicy;
    • odczytywanie przez dzieci zapisanego zdania
    • liczenie wyrazów w zdaniu
    • dzielenie wyrazów na sylaby, głosowanie wyrazów
    • zwrócenie uwagi na kropkę i wielką literę
    • pisanie zdania palcem w powietrzu
    • powtórzenie zdania z pamięci
    • pisanie w zeszytach zapamiętanego zdania
    • odsłonięcie zdania, samokontrola, samodzielne poprawianie błędów
  9. Zaśpiewanie piosenki „Posypały się listeczki”, zakończenie zajęć.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie