Promocja i reklama
Aby potencjalni klienci mogli dokonać zakupunaszego produktu, muszą o nim usłyszeć. Akcje reklamowe i promocyjne mają za zadanie przyciągnąć uwagę, informować, przekonywać i wzbudzać zaufanie.
Istnieją różne sposoby promocji i reklamy:
- klasyczna reklama - ogłoszenia w prasie, radiu, telewizji, kinie, internecie
- marketing bezpośredni - bezpośrednie przesyłanie (mailing) ulotek wybranym klientom, telemarketing, Internet (e-mail), rozdawanie ulotek na ulicy
- public relations - artykuły prasowe na temat produktu/usługi, firmy lub właścicieli firmy, napisane przez pracowników firmy lub wynajętego dziennikarza
- wystawy, targi
- wizyty u klientów
Reklama i promocja są drogie, trzeba więc wykorzystywać je umiejętnie i jak najbardziej efektywnie. Najlepsze efekty przynosi przekaz skierowany bezpośrednio do docelowego klienta.