6. Harmonogram realizacji
Szczegółowy harmonogram wdrożenia pomoże nam zaplanować i dokładnie przemyśleć koncepcję rozwoju firmy. Potencjalnym inwestorom natomiast ułatwi zrozumieć nasz plan.
Poszczególne zadania, które mamy zrealizować dobrze jest pogrupować w pakiety robocze. Każdy pakiet należy z kolei podzielić na kolejne etapy, z których każdy powinien być zakończony osiągnięciem konkretnego celu.
Ryzyko jest czynnikiem, który należy ograniczać jak najwcześniej, np. badania rynku możemy przeprowadzić we wstępnej fazie, nie czekając na moment wejścia naszego przedsiębiorstwa na rynek.
W sytuacji kiedy odpowiednio wcześnie przeprowadzone badania rynku wykażą, że nasze przedsiębiorstwo ma szansę odnieść sukces, możemy wykorzystać tę informację w dalszym procesie planowania.
Planowanie realistyczne zwiększa szanse powodzenia naszego przedsięwzięcia dzięki analizie koniecznych czynności oraz ich współzależności.