Szkoły Fundacji mają ogromny prestiż na terenie Ursynowa i Warszawy. Nasze szkoły słyną z poziomu kształcenia. Są przyjazne dzieciom, promują aktywność, kreatywność, ciekawość świata, pasję poznawczą i twórczą. W Fundacji zatrudnionych jest ponad osiemdziesięciu nauczycieli
z najwyższymi kwalifikacjami; są to ludzie oddani swojej pracy, przyjaźni dzieciom
i młodzieży, identyfikujący się
z Fundacją i jej celami.
Rekrutacja do wszystkich klas odbywa się
w miarę wolnych miejsc
w ciągu całego roku szkolnego. Jesteśmy szkołą otwartą, skupiającą się na działaniach
i osiągnięciach uczniów po to, aby wspierać ich rozwój, wspomagając przy tym naturalne dążenie do poznawania otaczającego je świata.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 47
"Uczymy się, by wiedzieć, działać, być i żyć wspólnie"
W codziennej pracy najważniejsze są dla nas:
-
jakość kształcenia, wysoki poziom nauczania i wychowania uczniów
- umiejętność współżycia i współdziałania w zespole klasowym, dyscyplina i porządek
- tolerancja, odpowiedzialność i samodzielność uczniów
- aktywność, inicjatywa i twórczość uczniów oraz nauczycieli
- kształtowanie aspiracji uczniów, ich ambicji, wytrwałości i umiejętności konkurowania z innymi
- nauka języków obcych i kształtowanie postaw proeuropejskich
- nauczanie interdyscyplinarne
- partnerska współpraca z rodzicami
Dbamy o wszechstronny rozwój uczniów i ważny jest dla nas wysoki poziom nauczania, dlatego też wielu naszych absolwentów bez większego trudu dostaje się do renomowanych szkół wyższego etapu kształcenia.
Oferta dla uczniów z trudnościami
W każdej klasie 1-3 prowadzone są zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze - 2 godz. tygodniowo
i indywidualna praca ucznia z wychowawcą świetlicy. Starsi uczniowie korzystają ze stałych konsultacji przedmiotowych. Dajemy możliwość korzystania z odpłatnych zajęć logopedycznych i korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Wymagania dydaktyczne dostosowujemy do potrzeb i możliwości uczniów.
Zajęcia pozalekcyjne
Uczniowie klas IV-VI uczęszczają na koła zainteresowań: plastyczne, muzyczne, dziennikarskie, teatralne, filmowe, sportowe i taneczne. Część uczniów korzysta z konsultacji przedmiotowych: polski, matematyka, informatyka.
Młodsi uczniowie uczęszczają na małe formy teatralne, koło plastyczne, rzeźba, koło muzyczne, szachy, tenis stołowy - tzw. ping-pong, oraz taniec. Wszyscy uczniowie uczęszczają na basen lub tenis. Udział we wszystkich wymienionych zajęciach jest bezpłatny.
Języki obce w szkole

Wykorzystujemy różnorodne i nowoczesne metody oraz techniki pracy. Główny nacisk kładziemy na komunikację, nie pomijamy także gramatyki, słownictwa, umiejętności rozumienia tekstu czytanego, słuchanego i pisania.
-
język angielski
-
język francuski
-
język niemiecki
-
język hiszpański
Obowiązkowy jest dla wszystkich język angielski. Od klasy IV prowadzony na trzech poziomach
w zależności od stopnia zaawansowania.
Od klasy I zajęcia
z native speakerem.
Wybór drugiego języka następuje pod koniec klasy trzeciej szkoły podstawowej. Uczniowie wybierają drugi język: francuski, niemiecki lub hiszpański. Od
V klasy język francuski
i niemiecki prowadzone są na dwóch poziomach.
W trakcie realizacji programu nauczania języków obcych w szkole podstawowej i gimnazjum przygotowujemy wszystkich uczniów do egzaminu gimnazjalnego. Przygotowujemy również
wszystkich chętnych do zewnętrznych egzaminów dla poszczególnych poziomów nauczania.
Nauczyciele tworzą przyjazną atmosferę sprzyjającą realizacji rozszerzonych programów nauczania, dbając jednocześnie
o wdrażanie naszym uczniom wartości podstawowych - tolerancji, odpowiedzialności, przyjaźni, bezinteresowności, itp. Stosowane ciekawe i aktywne formy nauczania sprawiają, że uczniowie uczą się współpracy i współdziałania.
Nasi uczniowie są zadowoleni i uśmiechnięci, a swoją aktywność twórczą wykorzystują nie tylko podczas zajęć lekcyjnych, ale także organizując wiele imprez szkolnych - artystycznych, naukowych
i rekreacyjno - sportowych.
Odnoszą sukcesy w wielu konkursach szkolnych i pozaszkolnych.
Zajęcia profilaktyczne
Zapobieganie niekorzystnym sytuacjom w domu i szkole jest głównym celem wraz ze scenariuszami lekcji dla uczniów na wszystkich poziomach klas. Program każdej klasy uwzględnia między innymi: problemy bezpieczeństwa, promocji zdrowia, rozwoju indywidualnego uczniów, integracji grupowej, komunikacji, zachowań asertywnych, promocji zachowań prospołecznych, rozwiązywania konfliktów itp.
NIEPUBLICZNE GIMNAZJUM NR 9
Nasza szkoła jest pełna zrozumienia i wzajemnej życzliwości,
twórczych pomysłów oraz aktywnego działania.

Istniejemy od początku istnienia gimnazjów w Polsce. Mamy pracownie przedmiotowe - chemiczną, fizyczno-matematyczną, biologiczną, informatyczną, historyczno-geograficzną, polonistyczną, językową słuchawkową, językową multimedialną, językową komputerową. Osiągamy wysokie wyniki z egzaminów gimnazjalnych. Uczniowie zdobywają komputerowy certyfikat ECDL (European Computer Driving Licence), biorą udział w wielu konkursach pozaszkolnych. Mamy laureatów i finalistów konkursów kuratoryjnych, konkursów językowych i wielu konkursów międzyszkolnych.
Współpracujemy z: Fundacją Schumana, biblioteką gminną na Ursynowie, British Council, Ambasadą Francuską, koordynatorem ds. nieletnich i patologii Komendy Policji, Polskim Towarzystwem Informatycznym d/s ECDL.
Klasa dwujęzyczna
Jedną z najbardziej innowacyjnych form nauczania języka obcego jest nauczanie dwujęzyczne (ang. CLIL –Content and Language Integrated Learning, co w języku polskim oznacza "zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe"). Nauczanie dwujęzyczne polega na nauczaniu poszczególnych przedmiotów zarówno
w języku ojczystym, jak i obcym. Szkoły przeważnie same decydują, które przedmioty będą nauczane dwujęzycznie.
W Polsce nauczanie dwujęzyczne (rozporządzenie MENiS
z 12.02.02 z póź. zm. 01.09.09). można realizować (&5 us.1, 2)
w zakresie wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych oprócz języka polskiego, części historii dotyczącej historii Polski i geografii Polski oraz drugiego języka obcego.
Zakres treści przedmiotów nauczanych dwujęzycznie obejmuje także zagadnienia z zakresu historii i kultury oraz zagadnienia społeczno-ekonomiczne związane z krajami danego obszaru językowego. Proporcje zajęć z danego przedmiotu w języku polskim i w języku obcym ustala nauczyciel przedmiotu nauczanego dwujęzycznie, uwzględniając poziom umiejętności uczniów w zakresie języka obcego (zwykle nauczanie w języku obcym stanowi 50% czasu zajęć).
W oddziałach dwujęzycznych nauczanie języka obcego nowożytnego, będącego drugim językiem nauczania, odbywa się w wymiarze od 15 do 18 godzin tygodniowo w ciągu trzech lat gimnazjum.
We wszystkich klasach gimnazjum program nauczania jest zgodny z nową podstawą programową MEN i przygotowuje uczniów po klasie III do egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i językowej.
Klasa z rozszerzeniem matematyczno – biznesowym

Program nauczania matematyki jest
w sposób autorski rozszerzony, pozwala na rozwój zainteresowań uczniów
i efektywnie przygotowuje do sukcesów
w konkursach matematycznych. Prowadzone będą również zajęcia
z matematyki finansowej.
W klasie I prowadzone będą warsztaty przedsiębiorczości realizowane przez pracowników naukowych wyższej uczelni.
W klasie II uczniowie będą uczestniczyć
w jednym z programów FUNDACJI MŁODZIEŻOWEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI.
W klasie III uczniowie zostaną zapoznani
z działalnością prawdziwych firm istniejących na rynku, poznają zasady efektywnego kierowania własnym biznesem. Dowiedzą się jak skutecznie kreować wizerunek swój
i swojej firmy, między innymi dzięki dodatkowym zajęciom informatycznym, podczas których nauczą się przygotowywać atrakcyjne druki, materiały oraz filmy reklamowe.
Klasa z rozszerzeniem przyrodniczo-informatycznym

Realizowane programy
z większości przedmiotów są
w autorski sposób rozszerzone. Zwiększona jest liczba godzin informatyki, fizyki, chemii, biologii
i geografii. W klasie informatycznej jest przewidziany do realizacji kurs IT Essentials v4.0 AKADEMII CISCO, będący dobrym wstępem do świata IT. Dla chętnych uczniów fakultet informatyczny przygotowujący do Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych.
W klasie III prowadzimy indywidualny tok nauki
z chemii i biologii.
color=navy>Klasa z rozszerzeniem humanistyczno-społecznym
Realizowane programy z większości przedmiotów są w sposób autorski rozszerzone. Matematyka i przedmioty przyrodnicze realizowane są w takiej klasie w większej liczbie godzin niż przewiduje podstawa programowa. Od klasy I do III przewidujemy zajęcia z autorskim programem z filozofii, sztuki w literaturze, ekonomii, wiedzy o społeczeństwie, teatru, filmu, warsztaty dziennikarskie.
Jak uczymy języków
Język angielski: przygotowujemy uczniów do egzaminu FCE i CAE, zajęcia z lektorem polskim oraz z native speakerem. Nauka na 5 poziomach zaawansowania. W 2009 roku otrzymaliśmy certyfikat wydany przez British Council potwierdzający, że nasze szkoły przygotowują kandydatów do egzaminów ESOL Cambridge oraz są miejscem spełniającym wszystkie wymagania stawiane ośrodkom egzaminacyjnym, w którym przeprowadzane są egzaminy. W 2011 roku otrzymalismy prawo do korzystania z Cambridge ESOL Exam Preparation Centre Logo w uznaniu za działania promujące egzaminy Cambridge English.
Język niemiecki: przygotowujemy do egzaminów FIT1, FIT2 i ZD, prowadzimy korespondencję z uczniami ze Słowenii i Niemiec w języku niemieckim, nauka na 3 poziomach zaawansowania.
Język francuski: nauka na 2 poziomach zaawansowania, przygotowujemy do egzaminu DELF.
Język hiszpański - 3 godziny tygodniowo w klasie 1.
Prowadzimy wiele zajęć sportowo-rekreacyjnych i kół zainteresowań (informatyczne, szachowe, szermierka, dziennikarskie, biologiczne, brydżowe, warsztaty rękodzieła). Zajęcia pozalekcyjne nie są płatne dodatkowo. Oferujemy bogate życie kulturalne - wyjścia do teatrów i lekcje muzealne. W każdym roku odwiedzamy jedną ze stolic Unii Europejskiej. Byliśmy już w Paryżu, Londynie, stolicach Beneluxu, Rzymie, Atenach, madrycie, Berlinie oraz Wilnie.
Dla szczególnie zdolnych uczniów podejmujemy działania:
-
różnicowanie zajęć na poszczególnych przedmiotach
-
tworzenie grup wysokiego poziomu z języka angielskiego, francuskiego i niemieckiego
-
przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych i innych
- indywidualny tok nauki z wybranych przedmiotów
Praca z uczniami, którzy mają trudności w nauce to:
-
tworzenie grup niższego poziomu z języka angielskiego, francuskiego, niemieckiego, hiszpańskiego
- utworzenie godzin konsultacji ze wszystkich przedmiotów raz w tygodniu
- indywidualna pomoc nauczyciela przy współpracy z rodzicami