|
Metro w Samarze
Metro w SamarzeMetro w Samarze składa się z jednej, wciąż rozbudowywanej
linii
, której pierwszy odcinek otwarty został w
1987
roku. Linię obsługują wagony typu Wagonmash serii 81-717 i 81-714.
Pociągi
zasilane są energią pochodzącą z
trzeciej szyny
o napięciu 825
V
i poruszają się po torze o rozstawie 1524
milimetrów
. Tabor składa się z 23 czterowagonowych pojazdów. W
2002
roku
metro
w
Samarze
obsłużyło 23,6 milionów podróżnych. HistoriaW
latach 70
Samara
, przekraczająca milion mieszkańców kwalifikowała się według
radzieckich
planistów do ubiegania się o sfinansowanie systemu
metra
. Dzięki temu w
1977
roku opracowano studium wykonalności inwestycji, co pozwoliło na rozpoczęcie pierwszych prac budowlanych w
1980
roku. Po siedmiu latach budowy t.j
26 grudnia
1987
roku, oddano do użytku odcinek pomiędzy stacją Jungorodok (Юнгородок) a Pobieda (Победа). Od tamtego czasu następuje sukcesywna rozbudowa systemu,
31 grudnia
1992
do systemu dołączyła
stacja
Sowietskaja (Советская). Kilka miesięcy później oddano do użytku stację Sportiwnaja (Спортивная) a następnie Gagarinskaja. Podane przedłużenia miały łączną długość 3,8 km.
27 grudnia
2002
dobudowano kolejne 2,4 km trasy, a
26 grudnia
2007
przedłużono linię w kierunku zachodnim, dodając do systemu stację Rossijskaja. Linki zewnętrzne
Inne hasła zawierające informacje o "Metro w Samarze":
Janusz Józefowicz
...
1983
...
Trójmiasto
...
Włodzimierz Lenin
...
Baku
...
Wrocław
...
Kanton (Chiny)
...
1998
...
Dniepropetrowsk
...
Katastrofa elektrowni jądrowej w Czarnobylu
...
Inne lekcje zawierające informacje o "Metro w Samarze":
46. Wybrane konflikty na świecie (plansza 8)
...
Past Simple - 'to be' (plansza 13)
...
139. Przemiany w kulturze i życiu codziennym (plansza 9)
...
|
|
|
|