Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Informatyka » Liceum - lekcje

123456789101112131415161718...3536
Lekcja: "Algorytmy genetyczne"

Koło ruletki

Polega na n krotnym losowaniu (n - liczba osobników w populacji) ze starej populacji osobników, które zostaną przepisane do nowej populacji. Oczywiście wszystkie osobniki mają różne prawdopodobieństwa wylosowania. Prawdopodobieństwo to jest liczone z następującego wzoru:


wartość przystosowania danego osobnika / suma wartości przystosowania wszystkich osobników


Powyższy wzór jest poprawny tylko wtedy gdy maksymalizujemy funkcję oceny.
Gdybyśmy minimalizowali funkcję oceny można zastosować następujący wzór:


(wartość najgorszego osobnika – wartość danego osobnika + 1) /
(suma wartości wszystkich osobników + 1)


Wzór ten odwraca minimalizację na maksymalizację.

<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>
Pobierz lekcję

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie