Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Filozofia » Liceum - lekcje

123456789101112131415161718...2526
Lekcja: "025. J. Locke - Empiryzm i demokracja"

Filozofia (ciąg dalszy)



Bacon mówił o tym, jak należy kierować umysłem. Locke o tym, jak nasz umysł się rozwijał, zanim jeszcze mogliśmy nim kierować. Dla Bacona ważne były przede wszystkim fakty obiektywne, typu: „to ciało jest ciepłe" czy „to ciało jest barwne„ - na nich opiera się wiedza o świecie.

Locke interesował się psychologicznym zagadnieniem, jak wiedza zbiera się w naszej świadomości. Dla niego podstawowe były takie fakty, jak: „czuję ciepło" lub „widzę barwę".

Pierwszy empiryzm miał charakter obiektywny, a drugi subiektywny. W obu wypadkach empiryzm jest skrajną teorią wiedzy, uwydatniającą wyłącznie rolę doświadczenia.
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>
Pobierz lekcję

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie