Bergson stał się bardzo popularny, szczyt jego powodzeń przypada na lata 1907 - 1914, intuicjonizm był wtedy największą filozoficzną nowością i sensacją. Podczas I wojny światowej zainteresowanie nim zaczęło się już zmniejszać. Nie było jednak kraju, do którego by nie dotarło działanie bergsonizmu, był modą w szerokich kołach inteligencji. Szczególny wpływ wywarł w psychologii, ale nie tylko:
W dziedzinie polityki poglądy Bergsona weszły do ideologii syndykalizmu, której twórcą był Georges Sorel. Usiłował gloryfikować przewroty społeczne jako wyraz potęgi życia i woli heroicznej. Z Sorela i syndykalizmu korzystał częściowo faszyzm.
Koncepcje religijne zaczerpnął z filozofii Bergsona modernizm katolicki. Usiłował uzgodnić wiarę z nauką nowoczesną, przedstawiając naukę w świetle Bergsonowskiego witalizmu, aktywizmu, antyintelektualizmu. Kościół nie uznał tej nowej filozofii.