Red Faction |
---|
Producent
| Volition Inc. |
Wydawca
|
THQ
|
Silnik
| Geo-Mod Engine |
Aktualna wersja | 1.2 |
Data wydania |
22 maja
2001
(PS2)
18 września
2001
(PC)
28 listopada
2001
(Mac)
16 grudnia
2003
(N-Gage) |
Gatunek
|
First-person shooter
|
Tryb gry |
singleplayer
/
multiplayer
|
Kategorie wiekowe |
ESRB
: Mature (M)
BBFC
: 15
PEGI
: 16+
USK
: 18 |
Platforma
|
Play Station 2
,
PC
,
Mac
,
N-Gage
|
Nośniki |
CD
(2),
DVD
|
Wymagania | 64 MB RAM, CD-ROM 4x, karta graficzna 8 MB, karta dźwiękowa, DirectX 8.0 |
Kontrolery
|
klawiatura
,
mysz
,
gamepad
|
Red Faction jest osadzoną w realiach
science-fiction
multiplatformową grą
FPP
firmy Volition Inc., twórcy uznanych serii
Descent
oraz Freespace.
Fabuła
Gracz wciela się w Parkera, górnika pracującego w marsjańskich kopalniach korporacji Ultor. Niewolnicze traktowanie oraz strach przed szerzącą się wśród robotników chorobą - Plagą - doprowadzają do wybuchu rewolucji. Przewodzi jej tajemnicza Eos, założycielka ruchu Czerwona Frakcja (tytułowe Red Faction), w szeregi którego wstępuje także Parker.
Rozgrywka
Cechą odróżniającą Red Faction od innych przedstawicieli gatunku jest zastosowanie technologii Geo-Mod, pozwalającej dowolnie modyfikować otoczenie. Często zamiast szukać drogi w tunelach kopalni, gracz może za pomocą materiałów wybuchowych przebić się do innych pomieszczeń. Z rozwojem fabuły możliwości deformacji stają jednak ograniczane, a rozgrywka coraz bardziej przypomina tą z innych gier FPS.
Wiele razy gracz napotyka pojazdy, z których może skorzystać. Ich prowadzenie - w szczególności łodzi podwodnej i myśliwca - przypomina wcześniejszą produkcję Volition,
Descent 3
, bowiem nim Red Faction nabrało ostatecznego kształtu, było planowane jako kolejny sequel Descenta.
Reakcje
Red Faction zyskało uznanie wśród krytyki i graczy, a jego oceny oscylowały w okolicach 85%.[1] Wytykano mu co prawda niewykorzystany potencjał, ale oczekiwano że sequel spełni wszelkie oczekiwania.
Sequel
Red Faction 2, wydane na platformach
PC
,
PS2
,
PS3
,
XBox
i
GameCube
, opowiadało niezwiązaną z pierwowzorem historię. Rozgrywkę znacznie uproszczono, zaś użycie Geo-Mod zostało bardzo ograniczone. Tytuł nie powtórzył sukcesu poprzednika i został uznany za przeciętny.
Soundtrack
- OST 5:37
- Poltergeist 2:43
- Imperious Consecution 2:54
- Accused 4:20
- Synergy 3:40
- Lull Milieu 1:40
- Umbra Pogo 3:10
- Neology 4:00
- Relayer 1:16
- Red Faction 2:12
- Faction 4:10
- Redrum 2:08
- Self Destruct Sequence 2:12
- Two Ton Heavy Thing 2:10
- Grinder 2:52
- Hunter 2:54
- Spectre 3:20
- Scarred 5:00
- Klockwerk 2:50
- Calm Storm 5:22
- Lamb To Slaughter 2:47
- Trilogy 1:56
Przypisy
Linki zewnętrzne